به نام یزدان پاک و بخشنده
*این آموزش بر اساس آخرین تغییرات مپ 6.74c نوشته شده است.*
Butcher - Pudge
http://media.playdota.com/hero/29/character.gif
http://media.playdota.com/hero/29/icon.gif
نقات قوت http://dotabaz.com/uploads/1_14_up.png
توانایی آسیب رسانی بیش از 500 واحد
توانایی Disable کردن هیرو ها
تونایی نجات متحدین خود از فواصل دور
نقات ضعف http://dotabaz.com/uploads/1_14_down.png
سرعت حرکت کم در اویل بازی
آسیب پذیر در برابر Silence و Stun های مکرر
نیاز شدید به لول آپ و گرفتن کیل
Agility
http://media.playdota.com/site/agility.jpg
14 + 1.5
Intelligence
http://media.playdota.com/site/intelligence.jpg
14 + 1.5
Strenght
http://media.playdota.com/site/strength-c.jpg
25 + 3.2
آمار دیگر این هیرو به صورت پیشرفته:
از متحدین گروه Scourge | مدت زمان ضربه زدن 0.5 تا 1.17 ثانیه
قدرت آسیب رسانی اولیه 52 - 58 | مدت زمان انجام مهارت ها 0.3 و 0.51 ثانیه
Armor 0.96 | مدت زمان اصلی ضربات 1.7 ثانیه
سرعت حرکت اولیه 285 | سرعت حرکت چنگک بلافاصله بعد از اعمال
محدود آسیب رسانی 128 | محدوده دید در روز 1800 و در شب 800
Alt Tab Mini Guide (آموزش سریع):
1- معرفی هیرو:
قصاب خپل (Pudge the Butcher) به طور مؤثر یکی از سخت ترین هیرو ها و در عین حال یکی از بیشرین پاداش گیران آنهاست.
چنگک گوشت آن یکی از مرگبارترین مهارت هاست که در واقع استفاده از آن نیز دشوار است. یک هوک به موقع و در مکان مناسب میتواند به دشمنان گیر کند و آنها را به طرف قصاب بکشد و در طول مسیر به آنها خسارت زیادی وارد کند.
اولین هدفی که چنگک به آن برخورد کند به طرف قصاب کشیده میشود و او میتواند با استفاده از دو مهارت دیگر خود یعنی پوسیدن (Rot) و جداکردن (Dismember) اندام آنها کارشان را یکسره کند.
پوسیدگی گوشت (Rot) مهارتی است که در طول زمان (یک ثانیه) خسارت وارد میکند و تاثیر آن هم بر روی دشمنان قصاب و همچنین خودش محسوس است و وی باید در استفاده از آن با احتیاط عمل کند. اگر چه این مهارت میتواند خسارت زیادی را در زمان کوتاهی به وی وارد کند و با کاهش سلامتی او را تبدیل به یک طعمه برای دشمنانش بکند.
برای متوقف کردن دشمنان،فرار کردن و یا برگشت به درگیری در حین فرار خپل خان (Pudge) میتواند از تونایی جدا کردن اندام دشمنانش (آلتیمیت) استفاده کند.این مهارت کوتاه مدت میتواند خسارت زیادی وارد کند و هدف را کاملا متوقف کند.
وقتی در استفاده از این سه مهارت تغییری انجام دهید میتواند قصاب را به یک قاتل حرفه ای و یا تبدیل به یک طعمه کنید.
برای کمک به گیم پلی ریسکی این هیرو قصاب یک مهارت دیگر به نام مغز گوشت دارد که به وی توانایی مقاومت در برابر جادوها (Magic Resistance) میدهد و خسارتی که از اسکیل دوم این هیرو به وی وارد میشود را کاهش میدهد و همینطور به او هر بار که یکی از دشمنانش را به قتل میرساند مقداری استرنج میدهد.
2- داستان هیرو:
موجودی در آمیخته شده با ارواح کرگدن ها،اسب های آبی و هر موجود عظیم الجثه دیگر که حتی در برابر قوی ترین جادو ها نیز قدرتمند است.
این موجود حریص و گرسنه در میدان جنگ سرگردان است و خارج از آن به طور مستمر در تکاپوی یافتن طعمه بدون تعجب و تشویش است. (تشویش: اضطراب،بی قراری)
گفته شده است قربانیان آن تنها توانسته اند بخشی از چهره ی هیولا مانند وی را مشاهده کنند آن هم زمانی که در یک چشم به هم زدن از لا به لای سایه ها به وسیله یک چنگک دندانده دار که تا اعماق گوشتشان فرو میرود کشیده میشوند و خونریزی شدیدی میکنند.
صدای انعکاس ناله قربانیانش از عذاب و زجری که میکشند در طول مسیر شنیده میشود که با خنده بلند قاتلی دیوانه سرانجام می یابد و قصاب شروع به چشیدن طعم گوشت آنها به وسیله شکم بزرگ خود میکند.
وحشتی غیر قابل بیان که در سکوت مرگ آرام میگیرد. یک شانس بد و یا یک بخت وحشتناک که دلیل خاصی برای آمدنش وجود ندارد.
3- آشنایی با توانایی ها و قابلیت های هیرو
Meat Hook
http://media.playdota.com/hero/29/skill-0.gif
سطوح |
کاهش قدرت جادویی |
بازیابی دوباره |
محدوده اعمال |
محدوده تاثیر گذاری |
مدت زمان اعمال |
اهداف مجاز |
عملکرد |
اول |
110 |
14Sec |
600 |
100 |
بلافاصله |
همه واحدها |
اعمال 90 خسارت به هدف و کشیدن وی به طرف Pudge |
دوم |
120 |
13Sec |
800 |
100 |
بلافاصله |
همه واحدها |
اعمال 180 خسارت به هدف و کشیدن وی به طرف Pudge |
سوم |
130 |
12Sec |
1000 |
100 |
بلافاصله |
همه واحدها |
اعمال 270 خسارت به هدف و کشیدن وی به طرف Pudge |
چهارم |
140 |
11Sec |
1200 |
100 |
بلافاصله |
همه واحدها |
اعمال 360 خسارت به هدف و کشیدن وی به طرف Pudge |
Rot
http://media.playdota.com/hero/29/skill-1.gif
سطوح |
کاهش قدرت جادویی |
بازیابی دوباره |
محدوده اعمال |
محدوده تاثیر گذاری |
مدت زمان اعمال |
اهداف مجاز |
عملکرد |
اول |
0 |
0 |
ندارد |
250 |
تا زمان غیر فعال سازی |
واحد های دشمن و خود هیرو |
اعمال 35 خسارت در ثانیه و کاهش سرعت دشمن تا ٪20 |
دوم |
0 |
0 |
ندارد |
250 |
تا زمان غیر فعال سازی |
واحد های دشمن و خود هیرو |
اعمال 60 خسارت در ثانیه و کاهش سرعت دشمن تا ٪20 |
سوم |
0 |
0 |
ندارد |
250 |
تا زمان غیر فعال سازی |
واحد های دشمن و خود هیرو |
اعمال 85 خسارت در ثانیه و کاهش سرعت دشمن تا ٪20 |
چهارم |
0 |
0 |
ندارد |
250 |
تا زمان غیر فعال سازی |
واحد های دشمن و خود هیرو |
اعمال 110 خسارت در ثانیه و کاهش سرعت دشمن تا ٪20 |
Flesh Heap
http://media.playdota.com/hero/29/skill-2.gif
سطوح |
کاهش قدرت جادویی |
بازیابی دوباره |
محدوده اعمال |
محدوده تاثیر گذاری |
مدت زمان اعمال |
اهداف مجاز |
عملکرد |
اول |
ندارد |
ندارد |
ندارد |
ندارد |
ندارد |
هر چیزی |
٪4 به Pudge توانایی مقومت در برابر جادوها را میدهد و همچنین Str +0.9 برای هر کیل میدهد. |
دوم |
ندارد |
ندارد |
ندارد |
ندارد |
ندارد |
هر چیزی |
٪8 به Pudge توانایی مقومت در برابر جادوها را میدهد و همچنین Str +1.2 برای هر کیل میدهد. |
سوم |
ندارد |
ندارد |
ندارد |
ندارد |
ندارد |
هر چیزی |
٪12 به Pudge توانایی مقومت در برابر جادوها را میدهد و همچنین Str +1.5 برای هر کیل میدهد. |
چهارم |
ندارد |
ندارد |
ندارد |
ندارد |
ندارد |
هر چیزی |
٪16 به Pudge توانایی مقومت در برابر جادوها را میدهد و همچنین Str +1.8 برای هر کیل میدهد. |
Dismember
http://media.playdota.com/hero/29/skill-3.gif
سطوح |
کاهش قدرت جادویی |
بازیابی دوباره |
محدوده اعمال |
محدوده تاثیر گذاری |
مدت زمان اعمال |
اهداف مجاز |
عملکرد |
اول |
100 |
30Sec |
160 |
ندارد |
3 ثانیه هیرو ها | 6 ثانیه کریپ |
واحدهای دشمن |
75 خسارت در هر ثانیه 0.75+برابر Str هیرو |
دوم |
130 |
30Sec |
160 |
ندارد |
3 ثانیه هیرو ها | 6 ثانیه کریپ |
واحدهای دشمن |
125 خسارت در هر ثانیه 0.75+برابر Str هیرو |
سوم |
170 |
30Sec |
160 |
ندارد |
3 ثانیه هیرو ها | 6 ثانیه کریپ |
واحدهای دشمن |
175 خسارت در هر ثانیه 0.75+برابر Str هیرو |
4- طریقه اسکیل گیری:
5- آیتم بندی:
برای اوایل بازی که 2 حالت دارد:
فایل پیوست 86 این حالت برای کسانی است که میدوند که اگر برند Mid یک هیروی اسپل زن جلوی اونها میاد. فایل پیوست 87 برای کسانی که به Mid نمیروند و ترجیحا به لین های بالا و یا پایین میروند. (مقداری گلد برای شما باقی میمونه که میتونید برای Teleport و خرید Bottle استفاده کنید.)
برای اواسط بازی:
فایل پیوست 88 فکر نمیکنم چیزی کم و کسر باشه این آیتم ها رو نهایتا باید تا دقیقه 25 بازی داشته باشید.
برای اواخر بازی:
فایل پیوست 89 خیلی از آیتم های دیگر هم میتوان استفاده کرد اما من معمولا اینارو میرم.
6- هیروهای ضد و یار
الف) هیروهای ضد
http://media.playdota.com/hero/96/character.gif به دلیل اسکیل 3 این هیرو اگر شما او را هوک کنید دیگه نمیتونید آلتیمیت بزنید همچنین اگر در لین رو به رو شما باشد دقیقا رو خطاب اعصاب راه میره!
http://media.playdota.com/hero/35/character.gif کسایی که این هیرو رو پیک میکنند معمولا از Pudge دل خوشی ندارن و هونطور که میدونید با استفاده از اسکیل اولشون به Silence او میپردازند.
http://media.playdota.com/hero/37/character.gif فقط کافی آلتیمیتش رو رو شما بزنه :D حالا اگر ضریب لولتون به اسکیل 3 این هیرو هم دیگه بخوره... (معمولا با Doom اول آلتیمیت میزنن بعد Medalion چون Damage بیشتری میده!)
ب) هیروهای دو طرفه (هم ضد هم یار)
http://media.playdota.com/hero/135/character.gif هم میتونه دشمنان رو با استفاده از اسکیل اولش به شما واگذار و هم برعکس وقتی جلوتون باشه بیشتر رو خط اعصاب هست.
http://media.playdota.com/hero/89/character.gif وقتی با شما یار باشد دیگران را بسیار خوب Slow میکند و حتی اگر هوک شما به هدف نخوره و شرایطش باشه به دنبال هدف افتاده و اون رو Slow میکنه حالا اگر دشمنتون باشه هم هوک کردنش سخته چون دورش شلوغه هم اینکه از دست بچه هاش نمیتونید فرار کنید.
پ) هیرو های یار
http://media.playdota.com/hero/47/character.gif بهترین متحد و همون یار محسوب میشه که هر آنچه که نیاز دارید را برای شما فراهم میکنه گاها هم به خاطر آیتم هاش مثل Arcane Boot و Force Staff تبدیل به یک Mega Support برای شما میشود.
http://media.playdota.com/hero/93/character.gif اینو دیگه فکر کنم همه بدنونن چرا...! این هیرو هم با استفاده از ion shell خود که بر روی شما میندازد و همچنین MoveSpeed که به شما میدهد بیشتر به شما در Gank راحت تر دشمنان کمک میکند و متحد خوبی محسوب میشود.
http://media.playdota.com/hero/97/character.gif این هیرو و Pudge در یک لین قوغا میکنند! فقط اول بازی کافی است این هیرو یک نفر را Slow کند و شما دنبال کنید و در سطوح دیگر بازی هم اول این هیرو Slow میکند بعد شما آلتیمیت میزنید و سپس او هم Critical میزند. (بین همسازی این هیرو و N`aix با Pudge اختلافاتی وجود دارد.)
7- روش ها و استراتژی های بازی کردن
اولین چیزی که شما نیاز دارید تا یک Gank مناسب داشته باشید جایگیری مناسب در مکانی خارج از دید دشمنان است. در هنگام انجام هوک کردن هدف خود توجه به فاصله و موانع موجود در مسیر در اولویت قرار دارند. معمولا باید در بازی با این هیرو متعادل و کمی خونسرد باشید زیرا که تمرکز بالایی نیاز دارد.
گاها مشاهده شده کسانی هستند که در یک بازی بار ها و بار ها به انجام هوک میپردازن اما به هف نمیخورد و آخر بیخیال بازی و هیرو میشوند. سعی کنید تا اونجایی که میتونید در تصمیم گیری زمان انجام هوک فکر نکنید. مثلا دیده شده هدف شما ثابت است و در حال زدن کریپ ها هست اما فرد در زمان عمل به فکر فرو میرود که آیا
من الان این کار رو انجام بدهم هدف حرکت میکند یا نه؟ که بعد از گذشت چند ثانیه اقدام به هوک میکنند و هدف هم همان لحظه حرکت میکند ! بهتره در این گونه موارد آسوده فکر کنید و مطمئن باشید وقتی هدف شما ثابت است سریعترین هوک برابر با شانس بیشتری در گرفتن و کشتن وی است. نکته دیگری هم که حائز اهمیت است
این است که وقتی هدفی در حال حرکت است و از وجود شما خبر ندارد و به Fog میرود (محدوده سیاه رنگ تصویر) سریع حرکت وی را پیش بینی کرده و او را بگیرید خیلی از مبتدیان هستن که این کار را از ترس اینکه هوکشان به هدف نخورد انجام نمیدهند. در بازی با این هیرو همیشه به یاد داشته باشید که لول آپ شرط اول شما برای
Gank کردن است که در این زمان لول های 7 و 8 توصیه میشوند. نکته آخر هم اینکه اگر شما در اوایل بازی در Mid بودید و یک Pw مثل Invisable یا Haste گرفتید به لین های دیگر نروید و اقدام به Gank نکنید چرا که احتمال موفقیت معمولا و اغلب اوقات کم است ! و شما با آسیبی که میبینید راهی Fountain شده و هیرو حریف در Mid تنها
میماند و شما از بازی غقب میفتید.
8- نمونه هایی از تصویر و انجام هوک با این هیرو
9- ریپلی و مپ آموزشی
ریپلی: Pudge با دقت 90٪
پچ: 1.26a
مپ: Pudge Practice Map
*برای اجرای مپ به قسمت Single Player و Custom Game رفته و از آنجا مپ را اجرا کنید و لذت ببرید.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------