روش بازی:
Phantom Assassin
یک carry مشهور برای شانس ذاتی اش در اندازه اسیب گسترده کریتیکالش هست ، خیلی اوقات دشمن را تنها با یک چرخش می کشد. او در شکار کردن قهرمانان اسیب پذیر تخصص دارد ، انها را با Stifling Dagger
اهسته می کند و روی مدافع با Phantom Strike
جهش می کند.
مانند دیگر carry ها ، فانتوم اساسین به یک مقدار مناسبی از طلا و ایتم های موثر نیازدارد. از انجا که او بر وارد اوردن ضربات فیزیکی کریتیکال وابستگی کامل دارد، او به disables (غیر فعال) شدن حساس هست و باید به یک Black King Bar
در بسیاری از مبارزات تیمی تکیه کند.
نکات و شگرد ها:
عمومی:
- حتما متوجه شدید که
Phantom Assassin تا حد زیادی تک هدفی است و خسارت این قهرمان با مقداری اندکی
disable همراه می باشد ،پس او در حمله به اهداف متعدد در یکجا ، بصورت همزمان ناتوان هست.اولویت بندی با هدف اصلی (مشخص شده) است، به عنوان مثال
Phantom Assassin باید دقیقا بداند کدام
دشمنش را در این زمان می خواهد از بین ببرد ، بنابراین تغییر هدف جایز نیست.
- با وجود اینکه
intelligence پایه پایین و رشد پایین
intelligence دارد ،
Phantom Assassin فقط دو توانایی فعال کم مصرف (از مانا) دارد، پس او به ندرت به مشکل کمبود مانا برخورد می کند و نیازی ندارد برای افزایش بازیابی مانااش (به Base)برگردد. همچنین ، میزان مانا کم اش با شدت بازیابی مانا نامتناسب است این
برایش یک مزیت است ، مانند Magic Wand
و Arcane Boots
متحدان ، Chakra Magic
، این اجازه را به او می دهد تا بر روی ساختار ایتم بندی برای افزایش خروجی اسیبش و همین طور پتانسیل carry اش تمرکز کند.
--- مراقب باشید که این هم در برابر فانتوم اساسین می تواند ،برای ازبین بردن میزان مانا اندکش با توانایی مانند EMP ،
Mana Break
و Mana Drain
به خوبی استفاده شود او قادر به استفاده از اسپل هایش یا استفاده ازتوانایی ایتم های فعال در داخل یک مبارزه تیمی می تواند باشد. همین امر در
توانایی هایی که قابل تغییر هستند صادق است مانند Arcane Orb
و Intelligence Steal
،همچنین قرار گرفتن در برابر Sanity's Eclipse
بشدت اسیب پذیراست.
--- فکر می کنید چون که او روی دو توانایی غیر فعالش برای بقا (توانایی زنده ماندن) و خروجی اسیبش متکی است، فانتوم اساسین در مقابل توانایی های از نوع تاخیری بسیار اسیب پذیر می باشد ، به خصوص Silver Edge
.چون توانایی اش را در فرار از حمله فیزیکی از بین می برد، همچنین به عنوان اندازه کریتیکال،
می تواند ناتوان در مبارزه ظاهر شود.
- مانند بسیار از دیگر agility carries ، فانتوم اساسین در برابر شدت جادو و اسیب خالص (Pure) بسیار ضعیف است. در حالی که او افزایش مقدار مناسبی از زره بواسطه رشد agility بالا اش و بواسطه محو شدن می تواند از حمله ها بگریزد ، در نتیجه استرنج متوسطش می تواند میزان سلامتی را در حدی قرار دهد که
به آسانی بوسیله
spells خرد شود. این همچنین شامل ایتم هایی از قبیل Blade Mail
می شود، که می تواند به دشمن اجازه بدهد به نوبه خود خروجی اسیب فیزیکی بالا
Phantom Assassin را علیه خودش استفاده کند.
- از همه بالاتر spell immunity برای فانتوم اساسین در ایجاد ساختار ایتم بندی بسیار مهم است. توانایی است در مقابل مهارت های از بین برنده مانا ، جلوی شکستن دیباف می گیرد، و به فانتوم اجازه می دهد تا از اسیب جادویی عبور کند به اندازه ای می ماند که دشمنان کلیدی در جریان درگیری از بین بروند .
- به عنوان یک hard carry ، فانتوم اساسین در راهکارهایی که او می تواند برود ،محدود هست.
--- در حالت استاندارد ، فانتوم اساسین بازی می کند به عنوان یک safe lane carryکه توسط حداقل یک support پشتیبانی می شود. در laning او اخرین ضربه را صرف جمع کردن طلا و اذیت کردن دشمنان باقیمانده می کند ، مستقلا ایتم هایی را که برای شروع به کار فارم نیاز دارد تهیه می کند. او بخاطر داشتن یک
کندکننده و اسیب در Stifling Dagger و یک spell تعقیب / گریز در Phantom Strike، در لاین جفت هم هستند ، می توانند به مارترد برای فراهم کردن زمینه و گرفتن kill از دشمنان خارج از لاین کمک کنند، و می تواند نسبتا از گنک شدن بگریزد اگر به توانایی هایش تکیه کند.
--- بسته به حریف لاین ، فانتوم اساسین می تواند به عنوان یک solo mid بازی کند. در حالی که او فاقد اسیب پایه مناسب است و به راحتی می تواند هنگام نزدیک شدن قهرمان دشمن برای ضربه اخر اذیتش کند ، به او این اجازه را می دهد تا با خیال راحت ضربه اخر در برد مناسب وارد کند و همواره دشمن را مورد اذیت
قرار دهد. هم Stifling Dagger و Phantom Strike می تواند استفاده شود به عنوان disabling و وارد کردن spells زمانی که supports متحد در mid برای گنک کردن می چرخد ، تجربه و طلا solo می تواند به فانتوم اساسین این امکان را بدهد که شروعی موثر در پیش از وقت معین داشته باشد.
توانایی ها:
Stifling Dagger
- Stifling Dagger یک spell چند منظوره هست که به فانتوم اساسین توانایی که برای وارد کردن اسیب خارج از برد
melee اش می دهد . این یک توانایی خوبی هست که حداکثر به نظر می رسد اول می باشد ،در مدت زمان کند کردن و اسیب مقیاس بالا در صورتیکه مصرف مانا اش در هر سطح کاهش می یابد.
- به طور کلی ، Stifling Dagger یک توانایی خوب در زدن اخرین ضربه هست با، ان برد استفاده بسیار وسیعیش بطوریکه فانتوم اساسین اجازه دارد کریپ های دشمن خارج از بردش بکشد بدون اینکه مورد اذیت قرار بگیرد . ان می تواند همچنین استفاده شود به نوبه خود ازنظر سلامتی حریف را اذیت کند و در طول
زمان حریف را از پا در بیاورد ، هرچند مراقب باشید از دشمنانی که Magic Stick را برای خنثی کردن این توانایی در لاین می خرند.
- Stifling Dagger's برد استفاده وسیعیش این اجازه را می دهد برای وارد کردن خسارت به دشمنان در بردش جایی که انها ممکن است فکر کنند که ایمن هستند .از جمله موارد استفاده ان در لغو کردن بازیابی دشمن هست، Healing Salve و Clarity ار جمله انها می باشد ،که می تواند به فانتوم اساسین
یک برتری در لاین بدهد.
- به عنوان یک disable بکار می رود ، فانتوم اساسین می تواند با استفاده از Stifling Dagger تا حد زیادی دشمن را اهسته کند و مانع از فرار راحت انها شود ، در اینصورت او و متحدانش برای کشتن راحت بیشتر انها این امکان را می یابند. همچنین ، ان می تواند برای پوشش فرار یک هم تیمی استفاده شود ،
دشمن تعقیب کننده را اهسته می کند پس انها نمی توانند در داخل بردی برای حمله یا استفاده از disables برسند .
- Stifling Dagger معمولا یک حمله توسط فانتوم اساسین روی هدف خود است ، که می تواند حمله modifiers و فرایند مبتنی بر شانس modifiers در بردش وارد کند. فانتوم اساسین برای گرفتن Unique Attack Modifiers را نسبت به بیشتر دیگر کری ها برایش مزیت بزرگتری به حساب می آید. ، که او می تواند
این modifiers در برد وسیعی علیه حریف های گوناگون بکار بگیرد.
- Stifling Dagger می تواند همچنین استفاده شود به عنوان یک راهی برای disables کردن دشمن از دور با توجه به تاثیر گرفتن ضربه از برخی ایتم ها مانند Skull Basher
و Monkey King Bar
. با ایتم هایی مانند اینها فانتوم اساسین می تواند channeling spells و Town Portal Scrolls
حتی بدون بودن
در برد melee غیرفعال (disable ) کند.
Phantom Strike
- Phantom Strike یک توانایی شبه blink هست که فانتوم اساسین بر روی واحد هدف تلپورت می کند، زمانی سرعت حمله اش افزایش می یابد که به یک واحد دشمن حمله کند.
- افزایش سطح Phantom Strike زمان استراحت (cooldown) ان را کاهش می دهد ، چالاکی فانتوم اساسین را ، برای تعقیب و هم گریز افزایش می دهد. کاهش cooldown به فانتوم اساسین اجازه می دهد تا بطور پیوسته دشمنان در حال فرار را گیر بندازد و انها را درفواصل طولانی اگر نیاز باشد دنبال کند.
- همچنین Phantom Strike می تواند به طور یکسان هم متحدان و دشمنان را هدف قرار بدهد ، ان می تواند به عنوان یک spell فرار برای دور شدن از رسیدن دشمنان درحال تعقیب استفاده شود . برای این منظور ، نیز در نظر داشته باشید که متحدان لازم نیست که در همان ارتفاع فانتوم اساسین قرار داشته باشند ،
بنابراین ان می تواند در گذر از مقیاس صخره و درختان استفاده شود تا ناحیه ای مابین مارترد و تعقیب کننده اش قرار بگیرد .
- با توجه به استفاده کم از مانا و کولدان ، Phantom Strike می تواند برای افزایش سرعت حمله فانتوم اساسین هنگام فارم کردن creeps ، به ویژه neutral های اردوگاه سودمند باشد. با این حال، در نظر داشته باشید که سرعت حمله جایزه فقط تا زمانی که او در حال حمله به هدفی از Phantom Strike ادامه می یابد،
بنابراین استفاده از آن تنها هنگام تمرکز روی یک کریپ برای حملات پی در پی لازم است.
- زمانی که برای پرش بر روی قهرمانان دشمن استفاده می شود، سعی شود در ترکیب Phantom Strike با یک Stifling Dagger منتهی بشود. Stifling Dagger مقدار اندکی اسیب اولیه ، اهسته کردن و میدان دید بر روی هدف، به فانتوم اساسین برای رسیدن در برد Phantom Strike این امکان را می دهد، حمله به آنها
در حالی که اهسته هستند و بواسطه راحتی در پرشش جلوی انها را می گیرد . اگر زمان و برد اجازه بدهد ، نسبت به برد Phantom Strike برای خاتمه دادن، اول پرش بر روی هدف درست بطوریکه Stifling Dagger بعد از آن به منظور حداکثر رساندن تعداد حملات وارده بر روی دشمن آهسته متصل بشود.
- در مورد انتخاب اهداف با Phantom Strike بسیار مراقب باشید ، و در انجام ان محتاط باشید. خروجی آسیب فوق العاده فانتوم اساسین آن را وسوسه به پرش بر روی هر هدف بالقوه می سازد ، اما مراقب باشید که دشمنان می توانند او را طعمه نمایند و این به یک موقعیت نامطلوب به دور از پشتیبانی متحدان می باشد.
همچنین، دشمنان خاص با دسیبل مستقیم مانند Slithereen Crush
و Berserker's Call
فورا می توانند مارترد را هنگامی که او بر روی آنها می پرد استان کنند، و با یک Ghost Scepter
که می تواند به سادگی به یک ethereal تبدیل شود در برابر حمله های شما مصونیت می یابند پشتیبانی می شوند.
- همراه با Phantom Strike ، Helm of the Dominator همیشه می توانید مطمئن باشید که فانتوم اساسین یک راه فرار دارد. قرار دادن یک کریپ تحت کنترل در یک منطقه بی خطر هنگامی که در حال فارم هست می تواند به او اجازه دهد تا فورا با پرش دور شود اگر دشمنان قصد دارند تا او را گنک کنند ، و کریپ را نیز
می توانید در دیده بانی برای میدان دید در موارد نیاز استفاده کنید.
- متوجه شدید که Phantom Strike در مقابل پرتابه های وارده دشمن not disjoint است. با قرار دادن فاصله بین فانتوم اساسین و هر تعقیب کننده ممکن است برای اطمینان از ایمنی واقعا کافی نباشد ، به عنوان مثال stuns هدف قرار داده شده هنوز هم می تواند او را دنبال کند، و disables منطقه ای
مانند Fortune's End،
Storm Hammer
و Concussive Shot
همچنین خطر disabling متحدانی که فانتوم جهش می کند بر رویشان وجود دارد.
Blur
- Blur به فانتوم اساسین گریز در برابر حملات فیزیکی میدهد، و همچنین مخفی می نماید او را از دیده شدن در mini-map هنگامی که هیچ دشمنی در نزدیکیش نباشد .
- یک نکته باارزش در مورد Blur اینست که به بقای فانتوم اساسین در برابر اذیت دشمنانش در میدان نبرد می تواند کمک کند. با این حال ، ابزار قوی تری نسبت به دیگر توانایی هایش می دهد ، این بهترین مصونیت به عنوان اخرین توانایی تا حداکثر (التیمیت) هست.
- مراقب باشید که دشمنان زیرک تقریبا همیشه ساختار Monkey King Bar
به منظور مقابله با Blur استفاده می کنند، به طوری که نمی شود بر روی آن برای محافظت در برابر حملات فیزیکی در اواخر بازی تکیه کرد. با این وجود، باز هم برای بقای فانتوم اساسین در اواسط بازی می تواند مورد استفاده باشد و
اطمینان حاصل شود که دشمنانش قبل از اینکه انها قادر به تکمیل آن شوند نیاز به یک زمان بسیار برای تلاشی سخت تر برای کشتنش دارند .
- حتی اگر دشمن در فکر ساختار Monkey King Bar نباشد ، آنها ممکن است راههایی برای غلبه به فانتوم اساسین بدون نیاز به تیکه بر حملات فیزیکی داشته باشند ،هنگام رویاروی با تیمهای دارای سلاح های سنگین ، برای گرفتن توانایی Blur که ممکن است از درجه ارزش گذشته باشد عاقلانه نباشد و به جای ان
Attribute Bonus
، برای افزایش سلامتی ، زره و اسیب پایه فانتوم اساسین باید گرفت.
- به طور کلی، Blur بهترین مجازات برای بکار گیری علیه قهرمانان دشمن منتخبی که نمی توانند تا حد زیادی از خرید Monkey King Bar بهره مند شوند. به عنوان مثال، ایلوژن های Phantom Lancer
تنها می تواند از ضربه واقعی و نه از آسیب خام و سرعت حمله بهره مند شوند، در حالی که همین امر در مورد
Chaos Knight
هم یکسان است. در موارد دیگر، Sven
نمی تواند افزایش دهد قدرتش را بوسیله God's Strength
به خاطر اینکه bonus strength برایش فراهم نمی کند، و Riki
نمی تواند بخرد به عنوان یک ایتم اگیلیتی برای افزایش اسیب از Cloak and Dagger
، انها شش فرجه هستند که می تواند
اثر بخشی بالایشان به یک بار محدود باشد .
- توانایی Blur برای مخفی کردن فانتوم اساسین در نقشه کوچک است به او اجازه می دهد تا در مناطقی که
push و
farm می کند جایی که دیگر
carries نمی تواند بدون خطر انجام دهد . مگر در مواردی که دشمن به طور مستقیم درخطوطی که آنها حاضر نیستند را کنترل کند ، آنهاممکن است بی اطلاع باشندکه
فانتوم اساسین در آن منطقه است.
- اثر Blur به فانتوم اساسین در شناسایی دشمنان اجازه می دهد زمانی که در نزدیکی او هستند، تا زمانی که آنها نامرئی نیستید. اگر اثر تاری اطراف بدن او و وضعیت شمایلش از بین برود، به احتمال زیاد بدین معنی است که یک قهرمان دشمن نزدیکش می باشد، و فانتوم اساسین می تواند بر این اساس اقدام کند.
Coup de Grace
- Coup de Grace چیزی است که به فانتوم اساسین این امکان را می دهد که به عنوان ساختار ایتم های اگلیتی می تواند آسیب فوق العاده بالای خروجی اش را از طریق افزایش سرعت حمله برای درصد شانس بیشتر و اسیب حمله بیشتر برای کریت های بزرگتر به یک تمام کننده قوی تهدید آمیز تبدیل کند. از آنجا که
تصمیماتی که در طول درگیری اتخاذ می شود، بر اساس انتظارات خروجی خسارت و پایداری(توانایی زنده ماندن در نبرد) است فانتوم اساسین می تواند انتظارداشته باشد که دشمنانش را از طریق کریت ها ناگهانی و حیرت اورش از بین ببرد ,آنها را مجددا به فکر وا می دارد که چگونه می خواهند تیم خود را درگیر کنند.
- وقتی می جنگید ، سعی کنید تعیین کنید که کدام یک از قهرمانان دشمن را می توان با Coup de Grace حذف کرد ،و قبل از اینکه آنها بتوانند در مبارزه شرکت کنند، آنها را از صفحه روزگار محو کنید. توانایی فانتوم اساسین برای مقابله با صدمات شدید فیزیکی ناگهانی می تواند او را در از بین بردن پشتیبانی صحیح
با ایتم های قوی و طلسم ها در مبارزات یاری نماید قبل از اینکه آنها را بدانند از کجا ضربه خوردند؟ (اینجاست که میگن یکی از من خوردی یکی از دیوار)
- از آنجا که از توزیع شبه تصادفی استفاده می کند ، استفاده Coup de Grace می تواند به طور موثر مشکل باشد. عدم موفقیت این توانایی در یک حمله احتمال گرفتن شانس ان را برای حمله بعدی افزایش می دهد . بنابراین انباشته شدن تعدادی از حملات عادی قبل از یک درگیری با دشمن می تواند شانس
وارد اوردن crit را افزایش دهد.
-به یاد داشته باشید که همانند شانس crit در Stifling Dagger اعمال می شود،Phantom Assassin می تواند به طور بالقوه از اندازه اسیب فوق العاده اش در فاصله زیاد استفاده کند. به خاطر داشته باشید که آن توزیع به عنوان یک متغیر مجزا از حملات Phantom Assassin نگهداری می شود،
بنابراین محاسبه شانس یک crit با محاسبه شانس دیگری کاهش نمی دهد.
-به طور کلی بهتر است به جای تمرکز بر روی یکی یا دیگری ساختار ایتم بندی را انتخاب کنیم که هم دارای سرعت حمله و هم اسیب باشد. Phantom Strike می تواند برای افزایش درصد شانس در یک درگیری از طریق افزایش سرعت حمله مورد استفاده قرار بگیرد، با این حال نمی توان آن را به عنوان یک منبع ثابت
از محاسبه شانس مورد استفاده قرار داد.