مقدمه: با تشکر از دستمون (immortal-farzin) که قبلا زحمت نوشتن این آموزش رو کشیده بودن حالا من نسخه به روز شده اش رو تقدیم دوستان میکنیم.
معرفی هیرو:
این هیرو بخاطر قابلیت استان دسته جمعی به شیوه خاص خودش در درگیری های تیمی بسیار می تونه موثر باشه و با استفاده مهارت هایش توان تیم خودی چندین برابر کنه در ادامه قصد دارم، اموزشی مختصر و به روز رو
که حاصل تجربیات خودم هست برای دوستان ارائه بدم.
داستان هیرو:
تمام استادان آهنگری کوه joerlak به این باور دارند که : شاخ یک magnocero با ارزش تر از هر آلیاژ است. از بین این شاخ ها بزرگترین و تیزترین شاخ مربوط به موجودی به نام magnus است . برای نسل ها مگنوس شکارچیانی راکه برای شاخ
آنها آمده اند از میان میبرد . هر بار با انبوهی از شاخ های همنوعان خود برمیگشت، تا اینکه سرپرست آنها به او دستور جابجایی کل خواندان به شمال با سرپرستی مگنوس را داد ولی مگنوس ریشخندی زد و تصمیم به ماندن کل خاندان در
کوه کرد ، چون او هیچوقت در دفاع از مردم خود شکست نخورده بود .یک مگنوسوری به شانس اعتقاد ندارد و هیچوقت نظر خود را عوض نمیکند ، ولی وقتیکوه جورلاک به طور ناگهانی فوران کرد و نیمی از خاندان او سوختند وخاکستر شدند ،
مگنوس نظر خود را عوض کرد. بازماندگان به سوی شمال حرکت کردند تا به مانعی رسیدند که در آن بیش از صد شکارچی مسلح به تیروکمان بود. مگنوس انتظار دیگری نداشت . او با قدرت تمام در کتار برادران و خواهران خود جنگید و بزرگان
به سرزمین های دور رفتند و غیب شدند .برخی معتقدندمگنوس به خاندان خود ملحق شد و برخی میگوینکه او مشکلات روحی زیادی پیدا کرد و در کنار رفتگان خود مرد ، در حالی که هیچکدام اینها درست نیست . مگنوس به خاندان خود
ملحق شد ، ولی بخاطر اینکه مسولیت خود را ادا کند، مسولیت مرگ همنوعان او در آتشفشان ، بخاطر اینکه مگنوسروس ها به شانس اعتقاد ندارند ........
Magnus, the Magnoceros
"No, I blame no one who covets my horn. But to desire more than sight of it is a guarantee of death."
نه،من هیچ کسی را که طمع به شاخ من دارد را سرزنش نمی کنم. اما بیشترشان برای دیدن ارزویش تنها تضمینی برای مرگشان می شود.
جنبه های مثبت:
مکانیزم فرار متوسط (به شرط اینکه bash نباشید یا mana خالی نباشه).
بخاطر قرار گرفتن توی گروه strength تقریبا سفت هستید.
مکانیزم استان خارق العاده (هم استان میشن هم یکجا جمع).
قابلیت cleave تا ضریب 50% (بعد sven این هیرو دوم هست توی این قابلیت).
بازی با این هیرو تقریبا راحت هست.
با اکثر هیرو های اتکر و اینیشیتور مچه. جنبه های منفی:
هیروی اتکر نیست هرچند دیده شده بعضی افراد دوست دارن با این هیرو کری بازی کنند.
مهارت هاش دارای دیمج مجیکال هستند(یعنی با یک bkb مقلوب میشه البته اولتیش رو bkb هم اثر میکنه فقط استان میشن) .
اگه تیم مقابل هیروی اینویزی داشته باشه نقشتون نقش براب میشه.
دشمن های خاص داره.
مهارت ها:
نکات:
1- طول موج با سرعت 1050 یک مسیر خطی را طی می کند.(1575 )
2-می توانید تا محدوده 1300 (1875)به واحد ها ضربه وارد کنید(فاصله موج + شعاع ) من متر دم دستم نبود و گرنه اندازه میگرفتم .
3- صدا و شکل موج الهام گرفته از کار ریخته گری!!!!!
4- زمانی بروز می شود (توسط اقانیم) ، حرکت به روعقب جایی است که چرخش استفاده شده ، و نه جایی که چرخش در حال حاضر است ، یا پس از رسیدن به حداکثر فاصله.
نکات:
1-توسط درخت استعداد می توان 10% cleave & damage bonusبه این مهارت اضافه کرد.(البته یه باگی داره که اونو توی مهارت همون 50% درصد نشون میده درحالی که 60% شده)
2-damage bonus فقط می تواند دیمج پایه را افزایش دهد نه دمیج الحاقی(اگر شما هیروی اگلیتی انتخاب کرده باشید مثل pa دیمج پایه شما افزایش پیدا می کند نه دیمجی که مثلا به واسطه mkb به شما
اضافه شده اما ایتمی که بر دمیج پایه شما اثر می گذارد مثل sange & yasha بر مقدار دمیج جایزه هم تاثیر دارد)
3- در damage bonus ابتدا مقدار دیمج اصلی شما بررسی می شود بعد damage bonus به ان اضافه می شود.(داره از کلاس اول ابتدایی درس میدهdota wiki میگم)
4-damage bonus و cleave به واحد های نزدیک زن(melee) و damage bonus به واحد های دور زن (rang) داده می شود .
5-دمیج cleave به وسیله نوع آرمور کاهش می یابد نه مقدار آرمور، اما دمیج splash به وسیله هردو کاهش می یابد .
6-دمیج cleave نمی تونه با spell دمیج و spell life steal افزایش پیدا کنه اما دمیج splash می تواند با دو قابلیت قبلی افزایش یابد.
7- دمیج cleave و splash به وسیله دمیج block کاهش می یایند.(مثل اسکیل 2 تاید هانتر یا ایتم ونگارد)
8-cleave و splash دمیج به مقدار حمله cleave یا splashing واحد وابسته اند نه به مقدار حمله اولیه گرفته شده هدف.(باز بحث همون یک دونه divine)
9-تمام cleave area شکلی شبیه ذوزنقه متساوی الساقین رو به جلو از واحد حمله کننده را دارند . splash area به یک منطقه دایره ای در اطراف هدف حمله است.
10-این مهارت دیگر منابع cleave قابل جمع هست.هر منبع از cleave به صورت کاملا مستقل عمل می کند. این مورد در splash هم یکسان است.
11- cleave یا splesh در حمله برروی wards, ساختمان ها یا unit های دوست اثر ندارد.
قابلیت ها:
1- محدوده استفاده Global (یعنی کل مپ) است.(یعنی اگر شما از base تیم خودتون تا base تیم مقابل بزنید کار میکنه و حداکثر تا 1172 فاصله سر میخورید)
2-سرعت charges(سر خوردن ) مگنوس در این مهارت 950 است.
3-در این مهارت شما نمی توانید بر هدف charges کنید ان را بگیرید(یعنی این مهارت نفطه زن نیست) بلکه در حین charges هستید گرفتن هدف ممکن می باشد و تا زمانی که در حال charges هستیدنمی توانید ان را متوقف کنید.
4-در طول انجام این مهارت مگنوس غیرفعال است.(یعنی هیچ کدوم از مهارت هاش کار نمی کنه اگر هم اولتی کنید بعد تموم شدن این مهارت انجام میشه)
5- قهرمانان دشمن در زمان charges تا شعاع 125 اطزاف مگنوس هستند کشیده شده دمیج این مهارت را نوشجان کرده اسلو می شوند.
6-قهرمانان دشمن که توسط مهارت کشیده میشوند تا پایان زمان کشیده شدن غیر فعال هستند.(منظورش تا وقتی که باهم در حال سر خوردن هستید)
7-پایان charges ,کشیده شدن قهرمان دشمن 200 رنج دورتر و در جلوی مگنوس است.
8- از طریق charges کردن میتوانید دشمنان را به مکان صعب العبور بکشید .(چیزی که بارها توی WTF نشان داده شده)
9-در طول زمان charges تا شعاع 200 و در نطقه پایانی (پایان charges)تا شعاع 400 درختان از بین می روند. (این استراتژی برای monkey ,tearnt, nature زهر هست و برای تیم شما پادزهر)
10-این قابلیت را دارد که illusions و کریپ های قهرمان و را هل دهید.(روی هیروهای اینویز هم کار میکند)
قابلیت ها:
1- زمان استان برای هیروها به ترتیب 2.25/3/3.75 و زمان استان برای کریپ به ترتیب 3/4/5 افزایش می باید.
2-بر تمام واحدها اثر گذاشته همه ی انها را می کشد و در رنج 150 جلوی مگنوس جمع می کند.
3- محدودیتی در تعداد واحد ها در این مهارت وجود ندارد.
4-این مهارت بر روی کریپ های قهرمان هم اثر می کند. (مثل اولتی warlock)
5-با مهارت Roshan استان میشود اما نمی توانید ان را بکشید.
6-روی هیروهای اینویز و spell immunity هم کار میکند.
درخت استعداد
به نظرم ویژگی هایی که هایلات شده از بقیه بهتر هستند.
نحوه گرفتن مهارت ها با هیروی Magnus در patch 7.02 : آیتم بندی برای هیرو Magnus: اگه کسی خواست با این هیرو ادای کری رو در بیاره ایتم بندیش رو گذاشتم ...چرا ادای کری ....چون این هیرو نه ظاهرا کری نه باطناٌ.. سبک ترکیبی هم اضافه شد هم برای دمیج و هم ویژگی های خاص خود هیرو درکنار هم آیتم های تاثیر گذار:
Aether Lenc 1-از مهمترین ویژگی این ایتم ,220 spell رنج هست که هم با بعضی ایتم ها قابلیت مچ شدن دارد (مثل blink ,dagon) و همین طور مهارت هایی خاصیت رنج در انها موثر است.(بر تمام مهارت های مگنوس به غیر از التیمیت تاثیر دارد
و افزایش رنج می دهد) نکته ای قابل تامل است اینکه این ایتم فقط یکبار به شما spell رنج می دهد قابلیت جمع با دیگر Aether Lenc برای افزایش رنج را دارا نمی باشد اما می تواند spell رنج (cast rang) های درخت استعداد جمع شود.
2-دومین خاصیت مهم این 5% spell دمیج است به بر قدرت مهارت های شما می افزاید. قابلیت جمع با دیگر spell دمیج ها را دارد. blink
بعضی از هیرو ها به خاطر داشتن مهارت خاصی برای جلوگیری فرار , پراکنده شدن , غافلگیر کردن و... نیروهای دشمن از این ایتم استفاده می کنند .( مثل pudge,Enigma)
این ایتم برای مهارت سوم و اولتی مگنوس برای غافلگیر کردن جلوگیری از فرار نیروهای دشمن مفید است. Octarine core 1-بعضی از هیروها به دلیل داشتن مهارت های با cooldown بالا یا داشتن مهارت خاص و نیاز شدید به انها برای تکرار در زمان پایین از این ایتم استفاده می کنند. این ایتم به دلیل داشتن 25% بازگردانی زمان بارگذاری یا همون cooldown
بسیار کارامد شده و میتواند هم cooldown مهارت ها و هم ایتم ها همزمان باهم کاهش دهد.
2- 25% spell life steal هست که با توجه خسارت وارد شده از مهارت ها ی فعال یا غیر فعال و همین طور ایتم ها بدست می اید .باید این نکته را یاد اور شود که ایتم در دو ویژگی یاد شده با Octarine core دیگر قابل جمع نیست
ولی دو ویژگی یاد شده با درخت استعداد قابل جمع است. Guradian Greaves
این ایتم یه بوت چند بخشی هست با کامل کردن آن می توانید به میزان مشخص شده mana و hp به صورت area به خود و هم تیمیتان بدهید و همین مقداری Attributes و Armor دریافت کنید اما مهمترین ویژگی این ایتم
قابلیت debuff (از بین بردن اثر منفی مهارت ها)کردن است که به صورت area می باشد و محدوده مشخصی را تحت تاثیر قرار می دهد . (زمانی که slardar برای روی یک تیم مقابل التیمت می کند یک buff ایجاد کرده و در
صورت استفاده از این ایتم می توانید ان را debuff کنید)
Refresher Orb
بعضی از هیرو به دلیل داشتن التیمیت با دمیج سنگین یا مهارت های خیلی خاص و یا استراتژی خاص برای برتری به تیم مقابل و داشتن درصد بالاتر کنترل مپ از این ایتم بهره می برند.
این ایتم به طور کلی cooldown مهارت های شما برای استفاده مجدد به 0 می رساند. خود ایتم تا پایان رسیدن زمان cooldown دیگر قابل دسترسی نیست. Battle Fury
این ایتم از لحاظ شباهت به اسکیل دوم شما بسیار نزدیک است. عموما این ایتم را هیرو های با اتک بالا یا اصطلاحا دارای نقش Carry از نوع نزدیک زن melee هستند استفاده می کنند.
این ایتم دارای دو خاصیت ویژه می باشد :1- Quell دمیج 2- cleave دمیج Quell damage : 1- به هیروهای melee (نزدیک زن) 60% و به هیروهای Range (دور زن) 25% دمیج جایزه (damage bouns) می دهد.
2-damage bouns فقط رو واحد های غیر قهرمان کار میکند و صورت خودکار درهنگام ضربه محاسبه می شود. damage bouns این آیتم بر روی روشان کار نمی کند.
3-damage bouns زمان deny یونیت های دوست، ward ، ساخنمان ها کار نمی کند .
4-damage bouns با قابلیت critical , cleave, splash,life steal کار می کند و موثر است.
5- دیگر منابع quell قابل جمع است. Cleave damage: 1- شعاع آغازین 150 و شعاع پایانی 300 است مقدار 35% cleave دمیج می دهد حداکثر فاصله برای این قابلیت 570 می باشد.
2- cleave دمیح به وسیله نوع آرمور کاهش میابد نه مقدار آرمور.همین طور به وسیله damage block هم کاهش می یابد.
3- هیروهای دور زن نمی توانند از این ویژگی استفاده کنند.
4- cleave دمیج بر روی wards , ساختمان ها و deny کردن یونیت های دوست عمل نمی کند.
5- با دیگر منابع cleave قابل جمع می باشد.
6- cleave دمیج با spell دمیج افزایش نمی یابد و spell life steal را افزایش نمی دهد.
7- ایتم Aether Lenc می تواند شعاع cleave تا 520 افزایش دهد. این ایتم برای قطع درختان در فاصله 350 و از بین بردن ward در فاصله 450 کاربرد دارد و آیتم Aether Lenc این فاصله را افزایش می دهد.
استراتژی بازی با Magnus: اول از همه یادتون باشه موقع پیک کردن این هیرو یک نفر توی تیمتون یک کری melee بره . چون اینطوری دوتا استراتژی تو بازی دارید که اگه یکی شکست خورد ،بعدیش را اجرا می کنید.این رو هم بگم
که این هیرو لاین خاصی نداره mid یا lane هردو میتونه بره البته برای mid بهتره یک هیروی رنج بره که سریع هم بتونه قوی بشه .شما با این هیرو اول بازی باید روی مهارت اولتون خیلی مانور بدید.
به طور خلاصه هیرو حریف رو اذیت کنید . اگر با یک هیروی کری توی یک لاین هستید بهتره بگذارید کریتون فارم کنه تا با خلق موقعیت های حمله بتونید هر دو قوی بشید . دومین مهارتتون بیشتر به
درد کری های تیمتون میخوره و ولی درکل برای تمام تیم مفید هست .سعی کنید اول شما درگیری رو شروع نکنید. باید یک دام پهن کنید تا نیروی دشمن وارد اون بشن و شما با التیمتون انها را استان
کنید بعد از اون نوبت کری تیم هست که به کمک شما بیاد . اول بازی هم تا تونستید کری های تیم مقابل را گیر بندازید گنکشون کنید... با التیمیت و اسکیل سومتون تا بتونید برای کری تیمتون زمان بخرید. خوب میریم سراغ استراتژی ها : 1- در این استراتژی تیم شما وابسته اولتی شما است در نتیجه اگر موقعیت مناسب برای اینکار پیدا نشه یه جورایی تیم 4 نفره داره بازی می کنه.
2- در استراتژی دوم شما در تیمتون یک یا دو کری melee دارید و میتونید با اسکیل دوم و سوم خودتون به اون ها کمک کنید تا قوی بشن به علاوه اگر هم موقعیت برای التیمیت شما پبش بیاد که نور الی نور میشه. دشمنان:
من دشمنان براساس اینکه شما بازیتون با ابن هیرو قوی باشه ذکر کردم وگرنه بیش از آمار زیر هست.
فکر می کنید این چه جوری می تونه از دست شما فرار کنه 600 دمیج بدید به طور خودکار از استان در میاد فقط برای شما اینطور نیست ،توی اولتی pudge باشه بازم همین میشه. بعدش که در اومد اولتیش رو نوشجان می کنید.
ریکی بخاطر مهارت اولش معروفه . فقط با bkb میشه از سد این یکی گذشت مگر اینکه استراتژی خوبی داشته باشید . البته بگذریم که دائم اینویز هست و میتونه بفهمه شما کجا هستید.
این هم مثل مورد اول هست قابلیت debuff داره یعنی با مهارت اولش میتونه از التیمت شما جان سالم به در ببره بدتر از همه اگر اقانیم ببنده و اولتی کنه ...تو التمیتون نمی تونید کسی اتک بدید فقط با مهارتتون میتونید دمیج بدید.
شانس بیارید این هوشیار نباشه که قبل اولتی شما اولتی کنه یا شما خواب باشید که توی اولتی این التیمیت کنید.(چی گفتم اصلا)چون اونوقت مجیکال یا پیور دمیج میخورن.
اگه سریع باشه کلیک بر روی یک دکمه بعدش به فنا میرید.
همیشه از اون پشت نظاره گر است ببینه کی اولتی کرد بعد اونو بدزده در مهارت های دیگه هم صادقه..
اگر به اون حد اعلای خودش رسیده باشه گرفتنش بیشتر ضرره تا سود.
برای غافلگیر نشدن حتما یه ward یا dust بهتره تیمتون داشته باشه.
دوستان:
به دودسته تقسیم میشن اتکر ها و لولر ها(هیروهایی که وابسته به مهارتهاشون هستند): اتکر ها:هیروهایی هستند که فقط به التیمیت شما نیازمند نیستند بلکه میتونند با مهارت دوم شما در بازی قوی ظاهر بشوند.
یکی از وحشتناک ترین ترکیب های دوتا 2. برای دیدن آموزش Phantom Assassin اینجا را کلیک کنید.
داخل التیمیت شما اولتی بزنه چی میشه به علاوه اسکیل دوم خودش با اسکیل دوم شما مچه .....یعنی همه جوره با شما مچه.
این با شما خیلی خطرناک میشه مهارت هاش ترکیبی از مورد اول و دوم هست.
این هیرو هم به عنوان یک لولر و هم به عنوان یک اتکر میتونه با مگنوس مچ باشه و صد البته بهتره از تمام مهارت هاش استفاده کنه به ویژه اسکیل سومش...
لولرها : فقط اولتی شما میتونه براشون سود داشته باشه.
این هیرو همین طوریش خودش نخود هر آش میکنه چه اشکالی داره ...شما اولتی کنید این بپره وسط به ارزوش برسه.
این عاشق دل خستتون هست اگر هم اولتی نکنید براش ناراحت نمیشه . حالا از شوخی گذشته چون التمیت و مهارت سومش دمیج پیور میده عمرا کسی نیمتونه در بره.
اگر اقانیم بیاره امیدی هست که بتونه که همه رو بزنه وگرنه باید یه رفرش هم بیاره.
این قبل از التیمت باید حتما یه چندتایی اتک بده با مهارت اولش بعد اولتی و گرنه هیچ اتفاقی نمیافته و اولتی شما حیف و میل میشه.
این هیرو میتونه با التیمت و اسکیل سومش دشمن رو فلج کنه البته بهتره تا پایان زمان التیمیت مگنوس صبر و از مهارت اولش استفاده کنه (چون دمیجش پخش میشه) و..... فکر کنم فهمیدید که با چه هیروهایی بیشتر مچه و بقیه رو خودتون حدس میزنید. هیروهای دیگه ای هم بودن اما من به همین ها بسنده کردم که آموزش طولانی نشه .
بلاخره رسیدیم پایان اموزش من هم سعی کردم که اموزش چه از لحاظ محتوا و چه از لحاظ گرافیکی کامل باشه اگر سوال , انتقاد, پیشنهاد ,.... داشتید
در این تاپیک مطرح کنید بنده در حد توانم رسیدگی خواهم نمود.
آموزش کامل هم اگه ویژگی های آموزش حرفه ای کاربران رو نداشته باشه هم بازم منتقل میشه به اینجا ، کامل کنید بعدا اگه خوب بود دوباره به همون بخش منتقل می شه....
اموزش هنوز نوشته نشده توسط مدیران انجمن منتقل شد .....فقط نمیدونم چرا...
آموزش های حرفه ای یه Template خاصی دارن , بقیه آموزش ها اول تو بخشه آموزش کاربران قرار میگیره , بعد که کامل شد منتقل میشه اونور.
در ضمن ممنون برای زحمتی که داری میکشی , آموزشت تموم شد دوباره منتقلش میکنم اونور.
آموزش های حرفه ای یه Template خاصی دارن , بقیه آموزش ها اول تو بخشه آموزش کاربران قرار میگیره , بعد که کامل شد منتقل میشه اونور.
در ضمن ممنون برای زحمتی که داری میکشی , آموزشت تموم شد دوباره منتقلش میکنم اونور.
اموزش اولم اینطور نشد با اینکه اونم طول کشید تا تکمیل بشه....... بازم ممنون
باتشکر از مدیران انجمن
راستی چرا این هیرو دیگه carry نیست ؟ مگه اسکلاش یا ویژگی هاش عوض شدن که قبلا که carry بود ، الان دیگه نیست؟
سیاست دوتا 2 دیگه .....اگرم Carry بوده به خاطر اسکیل دومش بوده ....... هنوز هم کسایی هستند که با این هیرو کری میرن ولی پتانسیلش درحد carry نیست ........
آموزش های حرفه ای یه Template خاصی دارن , بقیه آموزش ها اول تو بخشه آموزش کاربران قرار میگیره , بعد که کامل شد منتقل میشه اونور.
در ضمن ممنون برای زحمتی که داری میکشی , آموزشت تموم شد دوباره منتقلش میکنم اونور.
مدیران انجمن لطفا به قولی که داده بودن عمل کنند این تاپیک منتقل کنند.....
با تشکر
چرا axeرو جزو دوستان قرار دادید اخه اکس کجاش با مگنوس مچه
مگنوس که التایمت کنه اکس بپره وسط که کاری نمیتونه بکنه هیرو های دشمن اسان هستن و اتک نمیدن اسکیل های اکس هم که کلا بیهودس تو التایمت مگنوس
بنظرم جزو هیرو های مچ disilaptur(نمیدونم درست نوشتم یا نه)رو باس اضافه کنید چون ترکیب دوتا التیمتشون واقعا حریف رو فلج میکنه (البته اگه جفتشون نوب نباشن و هماهنگی باشه)
قرار نیست axe بره همون اول وسطشون 1 بکنه بعد تیم 5 نفر هست نه 2 نفر....
استان التیمیت مگنوس نهایتا 4 ثانیه است......axe با مهارت اولش خودش میتونه بیشتر نیرو های دشمن را در حالت disable نگه داره ......این از نظر شما مچ نیست پس چی هست؟؟؟؟
من انتهای پست هم نوشتم که هیروهای بیشتری با مگنوس مچ هستن اما من اینجا فقط نمونه اوردم فهمیدن مابقی کار سختی نیست......
...
...
...
...
...
...
برای اموزش هایی که اپدیت نمی شوند باید یک فکری کرد اگر مدیران انجمن اجازه بدن من اموزش tiny یا ursa نسخه بروزش رو برای دوستان اماده کنم ......البته اگه موافقن!!!!