آموزش هیروی Elder Titan - دوتا 2 ( مطابق با پچ 7.03)
سلام به همه ی دوستان گل . بعد از مدت ها که میخواستیم این آموزش رو با کمک دوست خوبم @Apdentist بنویسیم بالاخره نوشتیم!
معرفی هیرو : الدر تایتان یک هیروی نزدیک زن Strength هست که همه اونو به با قابلیت های Nuke و Disable میشناسن . هیرویی که هم میتونه فایت رو شروع کنه هم تموم کنه . اسکیل دومش ( Astral Spirit ) اون رو به یکی از معدود هیرو های Initatior تبدیل میکنه که نیازی به بلینک ندارند!
Elder Titan با اسم Tauren Chieftain توی دوتا معروف بود ولی به خاطر قانون کپی رایت از Blizzard اسمش رو به Elder Titan تغییر دادن.
صداگذاری ایشون رو آقای Jim French انجام دادن،که دلیل اصلی معروف شدنشون صدای ایشون توی سری Life 4 dead هست
توی دوتا1 اسکیل اسمش Ancestral Spirit هست که بازم توی دوتا2 به خاطر مسائل کپی و .. به Astral Spirit تغییر پیدا کرد داستان هیرو : These original progenitors were there near the Beginning--if not actual witnesses to the creation, then born with it still echoing in their ears. Stamped with the earliest energies of the universe, they wished nothing more than to continue as creators themselves. Thus they bent to the task of shaping matter to their will: hammering and heating, bending and blasting. And when matter proved less challenging than they liked, they turned their tools upon themselves, reshaping their minds and reforging their spirits until they had become beings of great endurance. Reality itself became the ultimate object of their smithing. Yet, along the way, they sometimes erred. In cases of great ambition, mistakes are unavoidable
The one we know as the Elder Titan was a great innovator, one who studied at the forge of creation. In honing his skills, he shattered something that could never be repaired, only thrown aside. He fell into his own broken world, a shattered soul himself. There he dwelt among the jagged shards and fissured planes, along with other lost fragments that had sifted down through the cracks in the early universe. And this is why the world we know resembles an isle of castaways, survivors of a wreck now long forgotten. Forgotten, that is, by all but the One who blames himself. He spends his time forever seeking a way to accomplish the repairs, that he might rejoin the parts of his broken soul, that we and the world alike might all be mended. This is the One we know as Elder
Titan
نقش هیرو : Elder Titan, the Worldsmith
".The battle is joined, like the pieces of a broken world"
نقاط قوت: دمیج و آرمور پایش بد نیست
استان AOE خیلی قوی ای داره
قابلیت هاش توی تیم فایت خیلی موثره
سرعت حرکت خوبی داره
هم دمیج فیزیکال خوبی میده هم مجیکال
نقاط ضعف: رشد Stats پایینی داره باشه
ممکنه برای تازه کار ها سخت باشه
اگیلیتیش افتضاحه!
نمیتونه فرار کنه....
برای استان کردن یه Delay داره! ( اگه قبل استان کردن استان بشید کارتون تمومه)
اگه سایلنس بشید تقریبا کارتون تمامه.چون راه فرار شما اسکیل هاتون هست نه Ms تون.
کی الدر پیک کنیم ؟! حریف هیرو های تانک زیادی داره
حریف کری های Agility داره
تیم به یه هیروی خوب برای تیم فایت نیاز داره
هیرو هایی هستن که بهتون مانا بدن
کی الدر پیک نکنیم ؟ دشمن هیروی ضد تانک داره
وقتی پوزیشن 3 رو گرفتن
وقتی حریف 2یا .. هیروی سایلنس یا هیرویی که بتونه اسکیل های شما رو خنثی کنه داشته باشه.
پنهان کننده: Alt & Tab Guide
اسکیل گیریه!بعد هروقت خواستید آلتیمیت بزنید حتما روحتون کنار حریف باشه ( دمیج مجیکال و فیزیکالو با هم میده ) ! و آیتم گیری هم به ترتیب اینه .
یه سری اطلاعات در مورد این هیرو:
اسکیل ها :
اسکیل اول : Echo Stomp
نکات اسکیل : 1=Physical damage با الدر سر و کار داره در حالی که Magical دمیج با Spirit سروکار داره(اطرافش هست)
2=نوع این اسکیل Channeled هست،یعنی وقتی دارین استفاده میکنید نباید تکون بخورید یا اسکیل دیگه ای بزنید! مثل 2 هیروی Wind نیست که وقتی ولش کنید حتی توی ثانیه اول هم اثر میکنه!نه اگه رهاش کنید هیچ اتفاقی نمی افته (الکی اسکیل رو استفاده کردید)
3= این اسکیل روی کریپ ها هم اثر میزاره،این اسکیل روی ساختمان ها اثری نداره!(تاور) این اسکیل روی روشان اثر داره!،این اسکیل روی Siege creep ها هم میتونه اثر بزاره!
4= یونیت هایی که Knocked out شدن هرگز نمیتونن به صورت اتوماتیک بهتون اتک بدن!! ولی میتونن Force staff بشن (هم توسط خودتون هم یاراتون هم دشمناتون) ولی وقتی Force staff شدن همچنان توی همون حالت Sleep میمونن.
5 =اگه اسکیل 2تون رو فعال کنید بعدش با اسکیل 1تون استان کنید ،اسکیل 2تون استان میکنه.( 1 استان هست ولی این برای وقتی خوبه که توی فایت هستید. میشه گفت کار اصلی اسکیل 2تون همینه. Astral Spirit هم یه چنین اسکیلی داره که اگه فعالش کنید اسکیل 1 خودتون به Cooldown میره_ نمیتونید همزمان 2تا استان یکی با هیرو یکی با Astral داشته باشید!!! البته آیکونش توی Astral فرق داره (این هست )
6=نکته خیلی مهم!= وقتی با اسکیل 1تون هیروی حریف رو استان کنید تاور ها-هیرو های Lane هیرو های جنگل و Fountain دیگه اتکی به هیرو حریف وارد نمیکن!!!!! (تا وقتی که از اون حالت sleep در بیاد)
اسکیل دوم : Astral Spirit
نکات:
1= یونیتی که بوجود میاد Astral Spirit نام داره و تا اخرین لحظه ای که مدت زمانش هست (Duration) میتونه توسه Elder Titan کنترل بشه! بازیکن های دیگه نمیتونن اون رو هدایت کنن!
2= Force Staff /Bkb و ... هیچ آیتمی روی این هیرو اثر نداره!
3=هیرویی مثل Axe نمیتونه با اسکیل 1ش این یونیت رو متوقف کنه! عملا هیچ اسکیلی نمیتونه متوفقش کنه!. مثلا هوک پودج و .. دلیلش این هست که این Astral آسیب ناپذیر هست بنابراین همه اسکیل ها رو نادیده میگیره!
4= تنها اسکیلی که میتونه روی Astral اثر داشته باشه اسکیل اولتی Underlord (یعنی Dark Rift) که میتونه Astral رو با خودش جابجا کنه.
5= نمیتونید روی اسکیل 2تون از Boots of Travel و .. استفاده کنید،چه هیروی خودتون چه یاراتون!نمیتونید روش Tp کنید!
6=اگه هیروتون خیلی بهش نزدیک بشه اسکیل 2تون (Astral) خود به خود به هیرو برمیگرده. تا شعاع 100!
7= سرعت Astral به سرعت Elder بستگی داره و فقط بار اول که Boot میخرید سرعت شما هر چقد که شد سرعت اون هم همون میشه دفعات بعدی سرعتتون رو زیاد کنید (مثلا با خرید Boots of Travel) دیگه سرعت اون بالا نمیره!!!!
نکته علیرضا (@viper) عزیز:
سرعت حرکتشم دقیقا هم اندازه سرعت هیروئه، یعنی اگه برای هیرو BoT بخری سرعت astral هم زیاد میشه، اون تو mid castهه که اگه سرعت هیرو زیاد بشه تاثیری روی سرعت astral نمیزاره. کلا بعد از استفاده کردن اسکیل دوم سرعت Astral زیاد تر نمیشه. مثلا اگه شما اول haste rune برداری بعدش 2 بزنی سرعت Astral هم مثل هیروت میشه 550 ,ولی اگه اول 2 بزنی بعد بری haste برداری اون موقع سرعت Astral زیاد نمیشه و هم اندازه سرعت هیروت قبل از برداشتن rune میمونه.
8= اگه مدت زمان این اسکیل تمام شده باشه و بخواد به بدن الدر برگرده شما از اسکیل 1تون استفاده کنید باز هم Astral توی بین راه این کار (استان) رو انجام میده بعدش برمیگرده به بدنتون.
9= اگه اسکیل 2تون رو بزنید بعدش Tp کنید جای دیگه (مثلا بیس) Astral همون جایی که ازش استفاده کردید میمونه!و بعد از اینکه مدتش تمام شد به بدنتون برمیگرده(حالا هر جا باشید!)میتونید وقتی داره برمیگرده اسکیل1تون رو بزنید و بعدش توی راه استان میکنه هر یونیتی که سر راهش باشه رو!!!
10= Astral Spirit کمپ دشمن و خودتون رو نمیتونه Block کنه.!!
11= Astral میتونه مثل یک Observerward عمل کنه!!
12= بعد از اینکه Astral به الدر برگشت برای مدت زمان کمی به الدر damage and movement speed میده که خیلی متیتونه مفید باشه به خصوص توی جایی که تعداد دشمن ها زیاده (شلوغ هستن)
نکات :
1=Return Astral Spirit اسپل های Channeled الدر رو کنسل نمیکنه
2= الدر نمیتونه وقتی Disable هست 2خودش رو بزنه تا روح (Astral) به بدنش برگرده در حالی که Astral میتونه وقتی که الدر Disable هست این کار رو انجام بده
3= Astral با سرعت 600 به الدر برمیگرده
اسکیل سوم : Natural Order
نکات ( تقریبا سخت ترین نکات توی دوتا 2 رو این اسکیل داره ) 1-"عملکرد کاهش ارمور این اسکیل از base armor حساب میشه و نه از direct armor" ( ببینید . Base Armor آرمور پایه + آرمور اجیلیتی هیرو هاست. دایرکت آرمور آرموریه که از طریق اسپل | آیتم به هیرو اضافه میشه . توی مشخصات هیرو توی دوتا 2 ( اونجا که stats هست . base armor سفید رنگه و دایرکت آرمور سبز رنگه.)
2-"عملکرد کاهش مجیک رسیستنس از base magic resistance حساب میشه و بقیه magic resistance ها حساب نمیشوند"
base magic resistance همون 25% ایه که اکثر هیرو ها باهاش بازی رو شروع میکنن البته برای بعضی هیرو ها یخورده کمتر یا بیشتره، بقیه مجیک رسیستنس ها هم میشه هر چیزی به جز اون که اسکیل هایی مثل 3 انتی میج یا ایتم پایپ و غیره... جزء اینا حساب میشن.
3و4و5-خط های سوم چهارم و پنجم درواقع ادامه خط دومه که توضیح بیشتر با مثال میده میگه که اولی مثالیه برای اکثر هیرو ها که base magic resistance اشون 25% عه، خط بعدی استثنا برای هیرو Visage که برای اون 10% و خط پنجم هم برای هیرو Meepo که base magic resistance اون 35% عه، توضیح میده که با هر بار گرفتن این اسکیل تو هر سطح چقدر از base magic resistance اونا کم میشه و بعد از کم کردن چقدر magic resistance برای دشمنا باقی میمونه.
3-"این به این معنیه که برای هیرو هایی که magic resistanceشون 25% هست، به نسبت هر سطح از این مهارت magic resistance رو به مقدار
10%/15%/20%/25%
کم میکنه و base magic resistance باقی مونده برای اون هیرو میشه 15%/10%/5%/0%"
پ.ن: منظورم از هر سطح از مهارت همون هر 4 تا level از اون skill عه.
-"برای یه هیرو مثل Visage که base magic resistance اش 10% عه. به نسبت هر سطح از این مهارت magic resistance رو به مقدار 4%/6%/8%/10% کم میکنه و base magic resistance باقی مونده برای Visage میشه 6%/4%/2%/0%"
-"برای یه هیرو مثل Meepo که base magic resistance اش 35% عه. به نسبت هر سطح از این مهارت magic resistance رو به مقدار 14%/21%/28%/35% کم میکنه و base magic resistance باقی مونده برای Meepo میشه 21%/14%/7%/0%"
6- "این اسکیل هر 0.5 ثانیه یه بار اجیلیتی هیرو های توی محدوده رو چک میکنه و نسبت به اون ارمور اونارو کم میکنه"، به درد وقتی میخوره که هیرو هایی مثل Timber یا Slark که استت میدزدن تو بازی باشن یا هیرو های مشابه که باعث میشن اجیلیتی تو فایت هم تغییر کنه. یا مثلا Morph که خودش اجیلیتش رو تغییر بده و این جور موارد.
"اگه اسکیل Astral Spirit استفاده بشه، تو مدت زمانی که Astra spirit بیرونه، محدوده کاهش base magic resistance حول Astral Spirit اتفاق میوفته و محدوده کاهش base armor حول خود هیرو عه"
- یعنی درواقع این دوعملکرد که قبل از استفاده Astral Spirit حول هیرو بود بعد از استفاده Astral Spirit بین خود هیرو و Spirit تقسیم میشه.
8- "اگه اسکیل Astral Spirit استفاده نشه، مرکزیت هر محدوده base armor reduction و base magic resistance reduction حول خود هیروس"
9-"درصورت خروج هیرو دشمن از محدوده این اسکیل، دیباف این مهارت قبل از از بین رفتن برای 1 ثانیه روی اونها باقی میمونه "
-یعنی تا 1 ثانیه بیشتر همچنان ارمورشونو کم نگه میداره.
10-مورد دهم ادامه مورد نهمه که میگفت اسکیل 1 ثانیه بیشتر میمونه "البته اگر دشمنان نزدیک Elder Titan باشند و اسکیل Astral Spirit جایی دور از دشمنان استفاده بشه، دشمنان دیباف base magic resistant reduction رو بلافاصله (بدون اون 1 ثانیه مورد قبلی) از دست میدن"
اسکیل چهارم : Earth Splitter
نکات : -اینو توضیح میده که چون التی elder titan به صورت 30%/40%/50% دمیج میزنه، نصف این دمیج مجیکال و نصف دیگش فیزیکاله. " به مقدار
15%/20%/25% دمیج فیزیکال از کل HP دشمن ، و
15%/20%/25% دمیج مجیکال از کل HP دشمن به اونها دمیج وارد میکنه"
-که در مجموع میشه
30%/40%/50% از کل Hp دشمن.
-"ترکی که التی Elder Titan روی زمین ایجاد میکنه با سرعت 910 واحد بر ثانیه حرکت میکنه"
-"مسافتی تا 2400 واحد رو طی میکنه (طول خود ترک 2100 واحد+ شعاع محدوده دمیج که حول طول هست 300 واحد)" ، یعنی انگار یه خط به طول 2100 میکشی بعد یه دایره با شعاع 300 میزاری پای اون خط و تا اخر اون خط حر کتش میدی ، محدوده ای که این دایره روی زمین و اطراف خط درست میکنه میشه کل محدوده دمیج.
-"همچنین بر روی دشمنانی که تا فاصله 300 واحدی پشت Elder Titan باشند هم اثر میگذارد."
-"ترک به صورت ظاهری مسافت 2600 واحد رو طی میکنه ولی افکت واقعی تا مسافت 2100 هست" (البته با در نظر گرفتن اون شعاع میشه 2400)
-"تمام دشمنانی که در محدوده باشند ، به محض تموم شدن افکت فورا به سمت ترک کشانده میشوند"
-"عملکرد کشاندن این مهارت، تمام اسپل های Channeling دمشنان رو متوقف میکند"
-"عملکرد کشاندن بر روی roshan , کریپ های ancient و موجودات Creep-hero (موجوداتی که از التیمیت brew master بوجود میان، Familiar های visage و golem های warlock و خرس lone druid موجودات creep-hero محسوب میشن)"
-"خرس LD استثناس و التیمیت Elder Titan روی اون اثر میزاره"
-مورد اخرم چیز تابلویه ، چون با خرید aghanim التی این هیرو disarm میکنه، این مورد میگه که بعد از گرفتن اقانیم روی دیبافی که روی دشمن میوفته این نوشته میشه که disarm میکنه که چیز تابلوایه و گفتن نداره.
آیتم های مورد نیاز:
اولیه :
خب . Shield برا اینکه دمیج کمتر بخورید و یکمی سفت شید وارد هم که توضیح نمیخواد! تانگو و هیل برا اینکه بیشتر توی لین بمونید و نخواید بک بدید مانگو هم همینطور. در ضمن سریع باید رو بخرید تا ماناتون تامین بشه!
اصلی :
بوت رو حتما بخرید هم موو اسپید خیلی خوبی میده هم رجن . Eul's هم خیلی خوبه میتونید حریفارو خفت کنید Solar هم برای حفاظت از یارهاتون یا له کردن دشمنا
بسته به شرایط :
خب . Ghost اگه هیروی اتکر جلوتون زیاد بود . veil هم بد نیست میتونید بیشتر دمیج بزنید . Vladmir اگه اتکر توی تیمتون زیاد بود برید خوبه. Blade mail هم اگه نوکر , اتکر زیاد بود برید .... Lens رو من خودم خیلی پیشنهاد نمیکنم raindrop هم اوایل بازی خیلی جوابه جلو هیرو های Nuker
اگه پول زیاد داشتین :
من خودم به شدت پیشنهاد میکنم Refresher ببندید چون میتونید راحت Ramp بگیرید!
Force رو حتما حتما حتما اگه جلوتون Clockwerk بود بگیرید! Disarm هم جلو اتکرا . Lotus هم جلو افرادی مثل Lina,Lion و Pipe هم اگه مجیکر توی حریف زیاد بود و تیمتون هم گوشت
آیتم گیری نهایی :
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
روش دوم آیتم گیری
Starting Items
و
رو اول بازی بگیرید چون Hp از دست رفته شما رو تا حد زیادی جبران میکنن،
آیتم خیلی مفیدی هست چون مانای از دست رفتتون رو جبران میکنه،
هم برای زدن لست هیت عالی هست!
Early game:
خیلی برای اوایل بازی ضروری هست، به خصوص توی Off lanee بهش اجازه میده ساپورتر هارو خیلی راحت گنک کنه و همچنین توی لاین خودش راحت تر از اسپل های خودش استفاده کنه
این که دیگه عالیه،بهش اجازه میده ماناو Hp از دست رفته ی خودش رو توی موقعیت های حساس دوباره برگردونه (زمانی که Hp تون کم هست،یا زمانی که میخواید اسکیلی بزنید یا ..)
به الدر Stats های خیلی خوبی میده، به خصوص
strength برای HP بیشتر و Base damage در ثانی بعد شما میتونید به
هم تبدیلش کنید
Core items
این آیتم برای الدر سود های زیادی داره،سوییچ کردنش میتونه بهتون Intelligenceبیشتر میده یا Agility بیشتر یا هم strengthh .هم چنین اتک اسپید بیشتری هم بهتون میده
این آیتم رو باید با آپگرید
Bracer قبلیتون بخرید،که Stats های فوق العادی بهتون میده،از جمله MS ,As
دیگه کار این آیتم رو همه میدونن،شما خیلی راحت میتونید باهاش برید به لاین های دیگه و تیم فایت رو شروع کنید،یا میتونید وقتی Hp,Mana شما کم بود باهاش برگردید به Fountain
Situational items
اینا هم که از اسمشون معلومه آیتم های موقعیتی.
این آیتم خیلی خوبه،دمیج هایی که بهتون وارد میشه رو بلاک میکنه،آرمور و Hp اضافه بهتون میده،که همین ویژگی باعث میشه الدر تانک خیلی خیلی خوبی بشه توی بازی،تازه وقتی فعالش کنید مقاومت تیمتون رو هم در برابر physical damage زیاد میکنه
این آیتم هم تقریبا نقشی مشابه آیتم بالایی داره،به شما اجازه میده توی فایت ها بیشتر باشید (چون سفتتون میکنه) در ضمن میتونید اون رو به هم تبدیل کنید،که تیمتون رو در برابر magic nuke محافظت میکنه.
این آیتم هم خیلی خیلی خوبه،اتک اسپید خیلی خوبی بهتون میده،آرمو حریف رو کم میکنه و..
با این آیتم میتونید دشمناتون رو Slow کنید، به خصوص بدرد فایت میخوره که هیروهای حریف stack شده باشن
این آیتم خیلی بدرد هیرو های به خصوص strength میخوره که Hp زیادی دارن، intelligence ی که میده باعث میشه بتونید اسپل هاتون رو با خیال راحت تری (از تموم شدن مانا) بزنید،آرمور بیشتری که میده باعث میشه شما بیشتر زنده بمونید، و اگه اکتیوش کنید هم که دیگه میدونید،Hp دشمن رو با هر اتکی که بهتون میده میسوزونه
این آیتم هم که دیگه همه میشناسنش، هم میتونه هیروی حریف رو hex کنه،هم stats های عالی میده و هم مانا ریجن خیلی خوبی داره
یه آیتم فوق العاده که باعث میشه اسکیل هاتون رفرش بشن و دوباره بتونید اونارو استفاده کنید
کار این آیتم رو هم بالا توی اسکیلا توضیح دادم،ولی مهم ترین کارش قوی تر کردن اولتی شما هست که باعث میشه برای مدت زمان بیشتر دشمن Slow بشه،
آیتمی هست که هم اگه مید باشید بدردتون میخوره هم اگه offlane باشید،چون میتونه مانا و Hp شما رو رفرش کنه،اگه rune دیدید باهاش میتونید گنک کنید
این هم یه آیتم فوق العاده و الزامی!چون شما به مانای زیادی نیاز دارید که از اسکیل هاتون استفاده کنید،پس این آیتم اون مانا رو تامین میکنه.
با این آیتم هم میتونید فرار کنید از دشمناتون،هم میتونید گنک کنید هم میتونید تیم فایت رو آغاز کنید
این آیتم خیلی خوبه چون Lifesteal خوبی بهتون میده و HP regen و .. خوبی هم داره کلا ایتم خوبی هست،به خاطر Stats هاش
این آیتم هم میتونه فایت رو شروع کنه،تقریبا مثل بلینک اما بهتر! چون باهاش میتونید اینویز بشید برید 1کنید بعد astral و بعد هم اولتی
این آیتم هم خیلی خوبه چون بخش زیادی از Hpتون رو ریجن میکنه،در ضمن میتونید باهاش یارتون رو هم ریجن کنید و میتونید روی دشمن هم استفادش کنید
این آیتم هم مثل شادو بلید و بلینک هست،هم برای فرار خوبه هم برای آغاز فایت،بهتون mana pool و کمی هم Hp ریجن میده.
اگه offlane بودید و تیمتون خیلی به مانا نیاز داشت این آیتم اولویت داره
این آیتم یه آیتم واقعا خوبه. میتونید حریف رو بکشید بالا بعد استان کنید ،میتونید بکشید بالا بعد اولتی کنید،میتونید بکشید بالا بعد وایسید یاراتون بیان و ...، base movement speed تون رو زیاد میکنه، intelligence بیشتر و مانا ریجن بیشتر
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
اسکیل گیری :
تلنت گیری :
خب. تلنت لول 10 رو که Strength میگیرید! با منم بحث نکنید لول 15 هم 275 تا هیل . لول 20 هم 50 تا اتک اسپید اما.... لول 25 ! اگه جلوتون هیرو های ایلوژن دار یا مییپو بود دمیج بگیرید اگه نبود! آرمور
دوستان :
اسکیل
(glimpse) و
این هیرو،خیلی با الدر مچ هستن،میتونید راحت استان خودتون رو بزنید.
اولتی این هیرو خیلی خیلی با اسکیل های شما مچ هست، میتونید وقتی وید اولتی کرد شما astral رو به درون اولتی وید بفرستید،بعدش هم خودتون اولتی کنید و..
این هیرو هم خیلی خوب با شما مچ هست،به خصوص اسکیل 1ش(
) و اولتیش(
) اما به شرطی که درست استفاده کنه ازشون.
اسکیل اولتی این هیرو (
) خیلی با اسکیل 3 شما مچ هست و باعث میشه Physical damage بخوره دشمن
همچنین با هیروهایی که اسکیل
AOE دارن ،خیلی مچ هستید مثل
کلا هیرو هایی که دشمنارو یه جا نگه میدارن خیلی با شما مچ هستن و همچنین اونایی که آرمور رو کم میکنن
دشمنان:
اسکیل اولتی این هیرو،
یک spell imm غیرفعال داره
که میتونه از echo stomp رد بشه و الدر رو با
خودش،استان کنه!
اسکیلی داره (
) که میتونه channeled اسکیل 1 تون رو خنثی (کنسل)کنه
این هیرو خیلی بد شما رو Disable میکنه اسکیل 1ش میتونه
شما رو خنثی کنه چون استان میشید،اسکیل3ش هم (
) مانای شمارو میکشه..
اسکیل
این هیرو،آرمور به خودش و تیمش میده که توسط اسکیل 3 شما(
) کم نمیشه.
هیروهایی که استان رنج زیادی دارن و نمیخواد وارد شعاع نزدیکی به شما بشن تا بتونن اسکیل1تون رو غیرفعال کنن مثل
و
و
و
و
و
و
و
و
و
و
و اسکیل 6 هیروی Visage
آیتم هایی که جلوی شما خوب هستن (آیتم هایی که میتونن اسکیل 1 شما رو خنثی کنن)
و آیتم هایی که به شما اجازه میدن از اسکیل 1 این هیرو فرار کنید..
آیتم های که به شما و تیمتون آرمور میدن..
در ضمن جلوی Clockwerk اگه نرید باختید 100%
هیرو هایی که شما جلوشون خوبید
هیرو هایی که شما جلوشون کار خاضی نمیتونید بکنید
اگه از نقدم ناراحت شدی شرمنده مهارت سوم اون پایین نوشتی 100% مقاومت در برابر جادو کم میشه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! یعنی با این تعریف اگه یک هیرو تیم مقابل تحت تاثیر مهارت قرار بگیره مقاومت در برابر جادوش میشه -75% oh my god
درستش این میشه 100% از مقاومت پایه در برابر جادو واحد های دشمن کسر میشه ......مثلا مقاومت پایه یک هیرو در برابر جادو معادل 25% هست که اگه این مهارت توی اخرین سطحش قرار داشته باشه کل مقاومت پایه در برابر جادو اون هیرو رو از بین میبره......
بعدش بهتر بود نکاتی که هر مهارت داره رو جلوش اضافه کنی ......فقظ ترجمه ویژگی های اون مهارت کافی نیست یعنی الان من نمی دونم ایا مهارت دوم با مهارت سوم این هیرو قابل جمع هست یا نه و......... اینها رو اصلاح کنی خیلی بهتر میشه......
اول از همه به هر دو حسین عزیز خسته نباشید میگم
دستتون درد نکنه
و چندتا نکته
یکی از آیتمایی که واقعا گرفتن خیلی خیلی مفید هست Soul Ring هست و تو مسابقات هم اکثرا دیدم که میگیرن
من که اجباری میدونمش
ellder زیاد لول آپ نمیخواد و کلا باید تو مپ بچرخه و تو gank ها کمک کته با لول های قوی early gameاش
اواخر بازی زیاد کاری نمیتونه بکنه پس باید با این هیرو اوایل تاثیرتونو رو بازی بزارین
و اینکه برای استفاده از اولتی صد در صد با استفاده از 1 و 2 اول استان کنین و بعد اولتی رو استفاده کنین چون در اکثر مواقع اولتیش بدون اینکه تاثیری بزاره استفاده میشه
کلا باید اول لول 2 رو بزنید و بلافاصله از لول 1 استفاده کنین تا به حریف وقت فرار ندیدن
درست انداختن لول دوم در محل درست خیلی مهمه
یکی از مهمترین مچ هاشم void هست که یادتون رفته
1= یونیتی که بوجود میاد Astral Spirit نام داره و تا اخرین لحظه ای که مدت زمانش هست (Duration) میتونه توسه Elder Titan کنترل بشه! بازیکن های دیگه نمیتونن اون رو هدایت کنن!
2= Force Staff /Bkb و ... هیچ آیتمی روی این هیرو اثر نداره!
3=هیرویی مثل Axe نمیتونه با اسکیل 1ش این یونیت رو متوقف کنه! عملا هیچ اسکیلی نمیتونه متوفقش کنه!. مثلا هوک پودج و .. دلیلش این هست که این Astral آسیب ناپذیر هست بنابراین همه اسکیل ها رو نادیده میگیره!
4= تنها اسکیلی که میتونه روی Astral اثر داشته باشه اسکیل اولتی Underlord (یعنی Dark Rift) که میتونه Astral رو با خودش جابجا کنه.
5= نمیتونید روی اسکیل 2تون از Boots of Travel و .. استفاده کنید،چه هیروی خودتون چه یاراتون!نمیتونید روش Tp کنید!
6=اگه هیروتون خیلی بهش نزدیک بشه اسکیل 2تون (Astral) خود به خود به هیرو برمیگرده. تا شعاع 100!
7= سرعت Astral به سرعت Elder بستگی داره و فقط بار اول که Boot میخرید سرعت شما هر چقد که شد سرعت اون هم همون میشه دفعات بعدی سرعتتون رو زیاد کنید (مثلا با خرید Boots of Travel) دیگه سرعت اون بالا نمیره!!!!
نکته علیرضا (@viper) عزیز:
سرعت حرکتشم دقیقا هم اندازه سرعت هیروئه، یعنی اگه برای هیرو BoT بخری سرعت astral هم زیاد میشه، اون تو mid castهه که اگه سرعت هیرو زیاد بشه تاثیری روی سرعت astral نمیزاره. کلا بعد از استفاده کردن اسکیل دوم سرعت Astral زیاد تر نمیشه. مثلا اگه شما اول haste rune برداری بعدش 2 بزنی سرعت Astral هم مثل هیروت میشه 550 ,ولی اگه اول 2 بزنی بعد بری haste برداری اون موقع سرعت Astral زیاد نمیشه و هم اندازه سرعت هیروت قبل از برداشتن rune میمونه.
8= اگه مدت زمان این اسکیل تمام شده باشه و بخواد به بدن الدر برگرده شما از اسکیل 1تون استفاده کنید باز هم Astral توی بین راه این کار (استان) رو انجام میده بعدش برمیگرده به بدنتون.
9= اگه اسکیل 2تون رو بزنید بعدش Tp کنید جای دیگه (مثلا بیس) Astral همون جایی که ازش استفاده کردید میمونه!و بعد از اینکه مدتش تمام شد به بدنتون برمیگرده(حالا هر جا باشید!)میتونید وقتی داره برمیگرده اسکیل1تون رو بزنید و بعدش توی راه استان میکنه هر یونیتی که سر راهش باشه رو!!!
10= Astral Spirit کمپ دشمن و خودتون رو نمیتونه Block کنه.!!
11= Astral میتونه مثل یک Observerward عمل کنه!!
12= بعد از اینکه Astral به الدر برگشت برای مدت زمان کمی به الدر damage and movement speed میده که خیلی متیتونه مفید باشه به خصوص توی جایی که تعداد دشمن ها زیاده (شلوغ هستن)
این پست به پست1 اضافه میشه،فقط اینکارو کردم که مثل دیشب نشه..
پ.ن این هیرو کوله بار نکته هست...
ویرایش توسط Apdentist : 03-22-2017 در ساعت 04:04 PM
“If you can't fly then run, if you can't run then walk, if you can't walk then crawl, but whatever you do you have to keep moving forward.”