شرکت عظیم انویدیا از تکنولوژی جدید خود که کیفیت خارق العاده ای از چهره شخصیت ها را نشان می دهد رونمایی کرد. این فوق العاده شگفت انگیز است! طبق گفته های رییس شرکت انویدیا اقای Jen-Hsun Huang این یک انقلاب در صنعت بازی های رایانه ای است.
در حال حاضر این تکنولوژِی Face Works نام دارد. کاری که این فناوری می کند این است که داده های بسیار عظیم motion-captured را به مقیاس کوچک تبدیل می کند که کافی است و در حال حاضر تنها کارت گرافیک ۸۰۰ پوندی Titan قادر به استفاده از این فناوری است.(به صورت Real-Time)
داده های زیاد از motion-captured از ۱۵۶ دوربین بیرون می اید. همه این اعمال در فضایی کروی صورت می گیرد و از چهره فرد ۳۰ عبارت گرفته می شود. کمترین حجم بدست امده از این کیفیت تا به حال ۳۲ گیگابایت بوده است که بیشتر از بلوری ۲۵ گیگ می باشد و امید ان است حجم در اینده ای نزدیک کاهش پیدا کند.
این کیفیت بدست امده به شکل هیجان انگیزی عجیب و باور نکردنی است اما ایا Next – Xbox, High-End PC و PS4 معنای اشکار این تکنولوژی است؟
Huang گفته است این فناوری به ۲ ترافلاپ ( عملیات ۲ trillion floating-point در هر ثانیه) نیاز دارد و Titan نیز می تواند تا ۴٫۵ ترافلاپ را حمایت کند اما PS4 تنها ۱٫۸۴ ترافلاپ را حمایت می کند و Next Xbox حدود ۱٫۲ ترافلاپ.
با این حال که این فناوری دور از دسترس است اما با ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولیشن ۱۰۸۰p اجرا می شود. باید یاداور شویم این تنها یک تکنولوژی رندرینگ صورت و چهره است نه چیز دیگر!!
انویدیا تنها شرکتی نیست که از فناوری رندر چهره خود پرده برداری می کند, شرکت Quantic Dream سازنده بازی های «ماورا: دو روح» و «باران سنگین» نیز چندی پیش در مراسم رونمایی PS4 از تکنولوژِی رندر چهره خود رونمایی کرد که پیر مردی با چهره بسیار واقعی را نشان می داد.
همچنین تکنولوژِی Fox Engine از سوی کوجیما چهره پردازی عالی نشان می دهد.
منبع:
http://news.dbazi.com/1392/02/%d9%81%d9%86%d8%a7%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%a7%d9%86%d9%88%db%8c%d8%af%db%8c%d8%a7-%d8%a7%d9%86%d9%82%d9%84%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%af%d8%b1-%da%a9%db%8c%d9%81%db%8c%d8%aa-%da%86/