The Art OF War Ganking

کوتاه کننده لینک محل تبلیغات شما آپلود عکس
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1
  1. Top | #1

    عنوان کاربر
    Banned
    تاریخ عضویت
    Jul 2012
    شماره عضویت
    4
    محل سکونت
    Shomale Iran - MAzanDaran - Babol
    نوشته ها
    26
    تشکر شده: 172 بار در 26 ارسال

    The Art OF War Ganking

    سایت GosuGamers یک مطلب با نام The Art Of War Ganking منتشر کرد که در اون به توضیح و نحوه و زمان Gank و مسائل مربوط به آن پرداخت که براتون ترجمه کردم و گذاشتم البته اینها نوشته های یکی از اعضا سایت گسوگمرس هست و اشکالاتی هم در اون وجود داره
    AAW Ganking

    همیشه وقتی که دشمنانتان بی دفاع هستند به آنها حمل کنید:
    این غیر ممکن هست که در بازی دوتا بدون ضربه وارد کردن به دشمنان پیروز شد همینطور که یک ضرب مثل میگه بدون تخم مرغ نمیشه املت درست کرد !

    مهمترین چیز در بازی پیروزی است
    در اوایل و اواسط بازی Gank یکی از مهمترین قسمتهای درگیری هست

    چه موقع باید Gank کرد؟
    گنک شدیدا وابسته به موقعیت هاست و برای به دست آوردن این موقعیتها شما به دو چیز نیاز دارید
    ۱.غافلگیر کردن
    ۲.قدرت برتر
    قدرت برتر شامل Damage و Disable ( خسارت زدن به دشمن و جلوگیری از وارد شدن خسارت توسط دشمن به شماست) ، بهترین موقع برای Gank کردن زمانی است که هیرو دشمن پریشان است ( طبق ترجمه ) منظور این جمله اینه که بهترین زمان Gank وقتی است که هیرو مقابل از اسکیلها و آیتمهای خودش استفاده کرده و دیگه شانسی در برابر شما نداره برای مثال در بازی بین تیمهای قدرتمند LGD Vs EHOME در دقیقه ۱۷ بازی تیم LGD با فشار آوردن به لاینهای بالا و پائین تیم مقابل را مجبور به عقب نشینی کرد و در این زمان با Join شدن هیرو وسط به آنها توانستند هیروهای دشمن را بکشند و این موجب به دو Gank بسیار موفق برای آنها شد که در روند بازی هم تاثیر زیادی داشت

    چگونه باید Gank کرد ؟
    یک هیرو Ganker در کلّ به دو چیز نیاز داره Burst Damage ( قدرت خسارت بالا ) و Disable( خنثی کردن خسارت دشمن) برای مثل هیرو ClockWerk یک نمونه کامل از یک هیرو Ganker هست که با داشتن ۳ اسکیل شرایط Gank رو خیلی اسون میکنه اسکیل ۶ این هیرو که هم قابلیت وارد کردن خسارت به دشمنان و هم Stun کردند آنها رو از راه دور داره ، اسکیل ۳ این هیرو که با اون هم میشه از مسافت دور جای دشمنان رو فهمید هم به آنها خسارت وارد کرد ، و اسکیلهای ۱ و ۲ این هیرو که هم در حالت دفاعی از حملات دشمن جلوگیری میکنه و هم در حمله از فرار دشمنان جلوگیری میکنه برای اینکه این مطلب بهتر جا بیفته چیزهایی که برای Gank لازمه رو براتون میگم

    Invisibility(قدرت ناپدید شدن)
    با داشتن این قابلیت درواقع شرط اول برای Gank یعنی قدرت غافلگیر کردن رو دارید و میتونید به دشمنان خسارت زیادی وارد کنید حتی با وجود داشتن وارد (Ward) در مپ برای مثال اسکیل ۶ هیرو Mirana یا آیتم Smoke Of Deceit میتونن این قابلیت رو به شما بدهند

    اسکیلهای راه دور:
    این شامل اسکیلهایی میشه که از راه دور به دشمن خسارت وارد میکنند یا از خسارت دشمنان جلوگیری میکنند که با استفاده از این اسکیلها میتونید دشمن را غافل گیر کنید و در لحظهای که اصلا انتظار نمیره به آنها خسارت وارد کنید و درگیری را به نفع تیم خودتون تغییر بدین اسکیلهای مثل اسکیل ۲ هیرو Mirana یعنی Arrow و اسکیل Tornado هیرو Invoker و اسکیل ۶ هیرو Clockwerk یعنی Hook اسکیل ۲ هیرو Visage هم برای جلوگیری از فرار دشمنانی که خسارت دیدن خیلی مناسبه البته نباید اسکیل ۶ هیروهای Zeus و Ancient Apparition رو فراموش کرد(وقتی آماده نیستند به آنها حمل کنید و در لحظهای که انتظار ندارند حرکت کنید و جابجا شوید)

    تحرک:
    قدرت تحرک یکی از مهمترین چیزها در Gank هست که وابسته به داشتن اسکیلهایی برای جابجایی هست بعضی از این اسکیلها عبارت اند از اسکیل ۲ هیرو Queen Of Pain یعنی BLink و اسکیل ۳ هیرو Mirana یعنی Leap و اسکیل ۱ هیرو Puck یعنی Illusory Orb این به شما این امکان رو میده که بطور ناگهانی ظاهر شوید و دشمن را غافل گیر کنید و بکشید البته این فقط شامل اسکیل نمیشه بلکه بعضی از هیروها هستند که قدرت خیلی بالایی دارند اما دارای این خصوصیات نیستند و میتونن با خریدن آیتم Dagger این ضعف رو جبران کنن و به یک هیرو کامل تبدیل بشن بعضی از این هیروها عبارت اند از Lion ، Sand King ، Tide hunter ، EarthShaker و ...

    از پا در آوردن دشمنان با گریز:
    این یعنی شما با خسارت وارد کردند به آنها و گریز آنها رو گیج میکنید و این امکان رو به یارانتان میدین که از سمت دیگری به آنها حمله کنند وقتی آنها از راست حمله میکنند شما از چپ حمله کنید و وقتی از چپ حمله میکنند شما از راست حمله کنید

    قدرت خسارت بالا:
    این شامل هیروهایی میشه که در مدت کوتاهی خسارتهای زیادی وارد میکنند و درگیری رو به نفع خودشون عوض میکنند هیروهایی مثل Slayer و Lion از این قبیل هستند که یک هیرو را راحت از پا در میآورند و هیروهایی مثل Earth Shaker و Lich و Puck که در درگیریها در مدت کوتاهی هیروهای دشمن رو نابود میکنند

    Disable(خنثی کردن) : آخرین مرحله ی یک جنگ خنثی کردنه . در این مرحله دیگر نه از غافلگیری خبری هست نه از قدرت برتر . شما قدرت خود رو تقریبا خالی کردید و دشمن هم چندان غافلگیر نیست ! پس شما فقط باید حمله دشمن رو خنثی کنید تا درگیری رو نبازید .

    لول هایی مثل Hex یا تمامی Stun ها بهترین گزینه برای خنثی کردنه !

    قوی ترین هیروها در زمینه ی خنثی کردن ، Lion ، Shaman و Clockwerk هستند . با داشتن این هیروها عمل Disable یا همون خنثی کردن خیلی خوب صورت می گیره و شما از این قضیه نباید بترسید .

    AAW Attack GankerVenn


    با ترکیبی از هیروها ، مجیک ها ، آیتم ها و تمامی عناصر بالا شما می توانید یک جنگ را به نفع خودتان به پایان برسانید .

    یکی از نکته های مهمی که برای شما گفتیم ، خرید Dagger برای هیروهای بسیار قدرتمند مثل Lion است . با این کار شما قدرت بسیار زیادی برای Kill گرفتن و در نتیجه Push لاین ها پیدا می کنید . این نکته رو باید در نظر بگیرید ، شما با در دست گرفتن قدرت Gank ها ، میتوانید به یارهای خود نیز قدرت بیشتری دهید . به همین خاطر است که نقش Ganker ها خیلی در بازی مهم است .

    ما در اینجا کمی در مورد طریقه ی حذف و انتخاب هیروها صحبت می کنیم . در یک تیم ، مهمترین نقش رو Leader تیم ایفا می کند .

    بنابراین لیدر باید به فکر Gank تیم خود باشد تا از نظر نحوه ی Gank ضعف نداشته باشد .

    به طور کلی یک لیدر دو حالت جنگ برای تیم خود می تواند در نظر بگیرد :

    1- جنگ سریع

    2- جنگ سنگین



    در فاز اول حذف کردن هیرو ها در مد Cm ، شما باید سعی کنید فکر لیدر تیم حریف را بخوانید . این کار بسیار دشوار است اما با کمی تجربه و تفکر در مورد نحوه ی چیدمان هیروهای حریف ، می توانید این کار را انجام دهید .

    شما باید بفهمید که لیدر تیم حریف ، کدام یک از دو استراتژی بالا را انتخاب می کند .

    اگر هیروهای قاتل شروع به Ban شدن شدند ، اغلب تیم ها سعی می کنند اساس تیم خود را بر پایه یک هیرو بچینند ، که هیروهای قدرتمندی مثل Morphling ، Syllabear و Invoker از این دسته هیروها هستند .

    اگر هیروهای غافلگیرکننده شروع به Ban شدن شدند ، این نشان می دهد که آنها میخواهند لاین ها را سریع Push دهند و قدرت پول درآوردن را از شما بگیرند و شما را غافلگیر کنند .

    در اکثر مواقع گنکرهای اصلی را طبقه بندی کنید و سعی کنید از این هیروها داشته باشید !

    اگر تیم حریف سعی در Ban کردن این جور هیروها رو داشت ، مطمئن باشید میخواهد بازی را به سمت جنگ سنگین بکشد (Heavy Gank) .

    چیدمان هیروهای شما بسته به این است که فکر لیدر شما در بازی چیست ؟ یعنی میخواهید بازی را چه طوری پیش ببرید ؟

    به طور مثال اگر میخواهید سریع لاین ها را جلو ببرید و تاور ها را نابود کنید ، حتما باید از گنکرهای اصلی یا هیروهای قاتل داشته باشید !

    البته خیلی عاقلانه به نظر می رسد که از هیروها و مجیک های غافلگیر کننده استفاده کرد .

    در اینجا دو عکس برای شما قرار دادیم تا با نحوه ی کار بیشتر آشنا بشید :

    برای دیدن عکس در اندازه واقعی روی آن کلیک کنید
    AAW Attack mymgank
    در اینجا دو هیروی Maiden و Chen برای غافلگیر کردن و کشتن Clockwerk مخفی شدند ، این نکته رو همینجا بگم که در بازی Dota ، یکی از عوامل مهم در Gank ها ، دیدن حریف است ! یکی از عواملی که در دید یک هیرو تاثیر دارد ، سطح زمینی است که روی آن قرار دارد ، مثلا اگر از یک سطح بالاتر، به سطح پایین نگاه کنیم دید بسیار خوبی داریم در حالی که هیرویی که در سطح پایین است، هیروی سطح بالا را نمی تواند ببیند .

    در عکس بالا نیز دقیقا از این نکته استفاده شده است ، به طوری که Maiden و Chen در یک سطح بالاتر از Clockwerk قرار دارند و می توانند او را غافلگیر کنند ، چون موقعیت آنها نسبت به موقعیت CLockwerk بسیار مناسب تر است ! حتی اگر Clockwerk قوی تر از آنها باشد ، با غافلگیر کردن، او را نابود می کنند .

    برای دیدن عکس در اندازه واقعی روی آن کلیک کنید
    nevo M5 gank1final

    در اینجا یک عکس دیگر برای شما قرار دادیم ، تا اهمیت موقعیت یابی در جنگ ها را به شما نشان دهیم !

    در اینجا، هیروی Alchemist فکر می کند که تنها Maiden نزدیک اوست ، اما با Teleport کردن و Blink کردن هیروی QOP ، به سرعت در موقعیت مورد نظر قرار می گیرد و می تواند مجیک ها و اتک را به هیروی دشمن دهد و او را نابود کند !

    نتیجه :

    از این همه حرف که زدیم ، می تونیم چند تا نتیجه ی کوچولو بگیریم که شاید با کمی فکر به دردمون بخوره (مخصوصا لیدر تیم ها) .

    اولا Gank یکی از مهم ترین مساله های هر بازی است . دوما مهمترین نتیجه ای که از Gank ها باید بگیریم ، در دست گرفتن بازی و یه جورایی فلج کردن هیروهای Carry تیم حریف است !

    به علاوه مهمترین مساله همان نحوه ی Pick کردن هیروها و طریقه ی اداره کردن و جلو بردن بازی است . که این کار قسمت عمده ی کار لیدر است .

  2. 11 کاربر مقابل از oOpS^ArCaNuS عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.

    !__mAsTeR__! (07-16-2012),alirezaac (07-18-2012),Amin-Wanted (08-10-2012),ArTaBaZ (07-17-2012),FCB (07-17-2012),grand magus (09-21-2019),M.Lo4DinG (07-16-2012),MasterJoint (07-21-2012),Milad._.R (07-17-2012),Mohammad_ai69 (11-09-2012),X.EpSilOn (07-16-2012)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Designed By ArTaBaZ & VBIran


اکنون ساعت 07:54 PM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.


chatbox