با سلام
خیلی از دوستان فرق آرمور با دمیج بلاک رو نمیدونن اینجا میخواستم توضیح بدم
1-آرمور اصلی: 0.14 * اجیلیتی + بیس آرمور(به عبارتی اجیلیتی بیس آرمو رو زیادمیکنه)
2-عدد های سبز کنار آرمورتون بنس آرمور بحساب میان یا همون آرمور اضافی که با آیتم های مثل ring of prtection زیاد میشه
3-اگه میخواین بدونین با کم کردن آرمور چقدر دمیجیتون زیاد میشه این کارو انجام بدین.برحسب درصد به دست میاد
Damage multiplier = 1 - 0.06 × armor ÷ (1 + (0.06 × |armor|))
مثلا اگه آرمورتون 1 باشه 94.3 درصد دمیج حریف بهتون میخوره.
4- جان شما تو بازی بر اساس آرمور شماست
اینطور حساب میشه : درصد آرمور خودتونو در میزان جونتون ضرب کنین به جون اصلی خودتون اضافه کنین
مثال: 1000 تا بیس هلت دارین مقدار آرمورتون 50% نشون میده جونتون 500 تا افزایش داره
مثلا یورسا که 80% دمیج نمیخوره منظور اینه که جونش 80% افزایش پیدا کرده با یه آیتم منفی کننده آرمور میتونین دمیج فیزیکی رو که میخوره زیاد کنین (دازل اینجا واجب شد)
مورفلینگ 50% آرموری که 2000 جون داره باید 3000 تا دمیج بخوره تا بمیره.
2 ادمیرال جونی رو که روی صفحه نشون میده کم میکنه. مثلا اگه یه کریت 900 تایی بزنه 900 تا از جونتون میپره
5- آرمور تایپ (نوع آرمور)
چهار تا نوع آرمور توی دوتا 2 داریم :Hero , strong ,soft,(ساختمان)Structure
سافت از هیرو ها 100% میخوره،ازکریپ های معمولی 150% میخوره:
Lane creeps, Healing Ward, Frozen Sigil, Observer and Sentry Wards, courier, Hawk
استرانگ:از هیرو ها 100% میخوره،از Siege (منجنیق ها،تاینی با آقانیم،....)125% میخوره:
All neutral creeps, Roshan, Skeleton Warrior, Plague Ward, Eidolon, Treant, Greater Treant, Forged Spirit, Spiderling, Spiderite, Boar, Primal Split spirits, Psionic Trap, Lycan Wolf, Spirit Bear, Land Mine, Stasis Trap, Remote Mine
هیرو از Siege و بیسیک (اسکلتایی که اون کریپ جنگل از تو زمین در میاره) 85% میخوره.(تاینی با آقانیم هیرو هم حساب میشه):Heroes, Necronomicon Warrior and Archer, Warlock's Golem, Familiar
تاور و هرچیز ساختنی هم که 50% دمیج هیرو ها و 150% دمیج هم از Siege:
Buildings, siege creeps
دمیج بلاک کلا یکاری میکنه که اون دمیج رو نخوری مثلا ونگارد الان باعث میشه 32 تا دمیج نخوری از هرنوعی که میخواد باشه.
تنها هیرویی که میتونه 100% دمیج بلاک داشته باشه بریستل بک هستش تازه اونم از پشت ،
هیروی بریستل سه به اون قدرتی میده که اگه آرمورشو 1000 تا کم کنی 45 % دمیج رو نخوره پس ضد الت دازل میشه گفت هست.
تاید هانتر اگه آرمورش -100 هم باشه 50 تا دمیج فیزیکی رو نمیخوره به نوعی ضد الت دازل اونم اول بازی هست.
برای axe اول بازی رینگ و استات شیلد برین دمیجی که میخورین خیلی کمتر از موقعی میشه که ring of health و همین شیلده براش میرین.
اضافه :
Damage Reduction = (0.06 x Armor) / (1 + 0.06 x Armor)
فرمول این که چند درصد آرمور دارین
یه چیز جالب : 1000 رو تو فرمول برای آرمور بزارین تازه دمیج ریداکشنتون 94 درصد میشه
اگه 100 تا آرمور داشته باشین دمیج رداکشنتون 84 درصد میشه یعنی اون 800 تا آرمور تاثیرزیادی نداره
منابع:Damage Block - Dota 2 Wiki
Armor - Dota 2 Wiki