همه ما میدونیم Health یا جون چیه و اگه به صفر برسه هیرو/کریپ نابود میشه ولی Health به همینجا ختم نمیشه .
Base Health Pool
همون جان پایه هست ،این جان ربطی به Strenght هیرو نداره و مقدارش برای همه هیرو ها 200 هست.یعنی اگه Strenght شما 0 بشه باز 200 جان اضافه دارید
Strenght
به معنای قدرت هست هرچه زیاد تر باشه جان شما بیشتر میشه هر 1 Strenght به شما 20 تا جان اضافه میکنه.
نمایش Health
Health شما دوجا دیده میشه یکی بالای سرتون یکی هم کنار Status خودتون پایین صفحه.Health که بالای سر شماست از خونه هایی تشکیل شده که اینطور هستن:
هر خونه کوچک : 250 تا جان
هر خونه بزرگ که شامل 4 خونه کوچک میشه: 1000 تا جان
*این مورد خیلی میتونه تو درگیری مفید واقع بشه مثلا هیروی Axe میتونه کار هیرویی که 300 تا Health داره رو تموم کنه،شما راحت از روی تعداد خونه ها میتونید بفهمید کی موقع استفاده از Ult شماست.
شما از روی رنگ شماره های بالای سر تون میتونید بفهمید چند درصد Health داره:
قرمز : پایین تر از 20%
زرد : پایین تر از 40 %
سبز: از 40% به بالا
Creep-hero ها Health bar مثل هیرو ها دارن ولی رنگشون تاریک تر هست.
کریپ های جنگل و روشن و کریپ های لن Health bar یه تکه دارن.
افزایش Health
جان یا با Heal یا با reg یا با Strenght افزایش پیدا میکنه.
فرق Heal با reg اینه که هیل روی Health بار عددی رو نشون نمیده (مثلا اگه شما با Voodoo Regeneration هیل بشید Health bar شما نشون نمیده که چقدر هیل گیرتون میاد) ولی Regeneration عدد ثابتی رو نشون میده .
ولی باید توجه داشت بعضی از اسپل هایی که جون شمارو افزایش میدن ممکنه نه جز Heal محسوب بشن نه Reg و اسپل هایی که بر روی جان اثر داره (مثل Ice blast) رو نادیده بگیرند:
SG نقش Pre Heal رو داره که نمیذاره جان پایین تر از 1 بیاد.
Effective Health :
جان اصلی شما توی بازی اونی که میبینید نیست در واقع به طور طبیعی جان شما بیشتر از اون چیزی هست که توی Health bar نشون میده،دلیل اینه که شما درصدی آرمور و Magic Resistance دارید.موقعی جان Health Bar شما به صورت درستش کم میشه که دمیج دریافتی Pure یا Hp removal باشه.
Maximum health
جان حداکثر شماست که بیشتر از اون نمیتونید هیل بشید اینا اسپل هایی هستن که Maximum health را زیاد میکنن:
Health regeneration
جان شما به طور طبیعی بعد از ضربه خوردن خود به خود مقداری زیاد میشه که به اون میگن Health regeneration هر 1 Strenght مقدار 0.03 تا Health regeneration اضافه میکنه . Health regeneration در ثانیه انجام میشه.
همه ی هیرو ها 0.25 HP/sec دارن به غیر از:
Balance changelog
6.88
جان پایه هیرو ها از 180 به 200 تغییر یافت.
به ازای هر Strenght جان از 19 به 20 تغییر یافت.