سلام . آموزش هیروی Arc رو براتون آماده کردم امیدوارم لذت ببرید
معرفی هیرو:
Zet یا Arc warden یه هیروی Range اگیلیتی هست که باید اول بازی فارم کنه و همچنین پلیرش هم میکرو بلد باشه تا بتونه بهترین نقش رو ایفا کنه . اول بازی یه Nuker قوی هست . همچنین قدرت اصلیش رو میشه گفت از آلتیمیتش داره . Tempest Double باعث میشه که Arc یه کپی از خودش بگیره که هم میتونه از اسکیل های Arc ( به جز آلتیمیت ) و هم از تمام آیتم ها غیر از این آیتم ها
استفاده کنه. این باعث میشه که Arc تقریبا در تمام مدت بازی هیروی قوی ای باشه....
صدا گذاری این داداشمون رو هم آقای James Kirkland انجام دادن
داستان هیرو:
قبل از پیدایش همه چیز یک ذهن وجود داشت . که خیلی قدیمی , خارق العاده , و بی انتها , به دنبال هدفی نامعلوم بود . بعد از اینکه این دنیا کم کم به وجود اومد این ذهن تکه تکه و پراکنده شد. دو تا از برگترین تکه هاش بعد از مدتی اسم خودشون رو Radiant و Dire گذاشتن خودشون رو در مقابل یک دیگر ( دشمن ) دیدن و شروع به جنگ کردن و همه مخلوقات دنیا که نوپا بودن رو هم درگیر کردن.
زمانی که این جنگ دنیا رو تهدید میکرد , قطعه سوم اسم خودش رو Zet گذاشت ، میخواست که به این مشکلات پایان بده و همه رو متحد کنه . اون از رفتار نزدیکانش ناراحت و آزرده شده بود ، در نتیجه همه قدرت هاش رو جمع کرد و با یک نور همه نزدیکانش رو نابود و غرق کرد . Zet قبل از تبعید نزدیکانش ، روحشون رو در یک ستاره زندانی کرد. هماهنگی و نظم دنیا دوباره برگشت و شروع شد ولی فقط یه مقدار کم از قدرت Zet مونده بود . نگاهش رو به جایی که نزدیکانش رو زندانی کرده بود انداخت و میخواست از همین قدرت کم هم استفاده کنه برای نگهبانی از زندان . برای مدت های زیادی اون شب و روز نگهبانی و شب زنده داری کرد . زندگی رونق گرفت و بعد از مدتی همه کار های Zet و مبازه با نزدیکانش رو فراموش کردن....
در آخر قدرت Zet خیلی کم شد و دیگه نتونست از زندان مراقبت کنه و همون ستاره ای که در آن زندانی بودن منفجر و تکه تکه شد . زندانی ها آزاد شدن و جنگ دوباره از سر گرفته شد .
Zet هم به دورترین مکان ممکن از انفجار پرت شد و بخاطر انرژی زندانی ها که آزاد شده بودن کلا به یه چیز دیگه تبدیل شد! دیگه فقط جسم و فکر نبود بلکه وجودش تکه تکه شده بود و به تکه های زیادی تقسیم شده بود . برخی از این تکه ها از بقیه قویتر و برخی هم از بقیه ضعیفتر بودن. که همشون به نوعی توسط Zet کنترل میشدن . Zet برای از بین بردن جنگ و تفرقه تلاش میکرد و سریع به سمت نزدیکانش که زندانی کرده بودشون رفت و سعی کرد بین اونا صلح برقرار کنه . Zet یه هدف داشت : تمامی هوش ها رو با هم متحد و یکی کنه یا همشون رو از بین ببره تا درگیری ها تموم شه...
نقش هیرو : Carry / Escape / Nuker
Zet,The Arc Warden
"It is not to aid the Ancients that this war is joined, but to destroy them both. This disunity must end."
نقاط قوت :
بیشترین استرنج و اینتلیجنس پایه رو در بین همه هیرو ها داره همچنین بیشترین رشد اینتل رو در بین هیرو های اگیلیتی داره!
1 به 1 بیشتر هیرو هارو Nuke میکنه
به لطف آلتیمیتش یه پوشر عالیه
تقریبا یه هیرو عه همه کارست!
مشکل مانا نداره چون اسپل هاش خیلی مانا نمیخواد
اتک رنج پایه خیلی خوبی داره ( 625)
با میداس خیلی سریع پول در میاره
نقاظ ضعف :
رشد اگیلیتیش پایینه
سرعت حرکتش کمه (285)
سرعت چرخشش در بین هیرو ها کمترینه!
فرار کردن باهاش بتون آیتم فرار تقریبا غیر ممکنه...
بازی کردن باهاش سخته
اگه فارم نکنه.....
اسکیل ها :
اسکیل اول : Flux
نکات :
اگه توی شعاع 225 هدف یه کریپ یا هیروی خودی باشه تاثیر اسپل از بین میره
هر از نیم ثانیه اطراف هدف رو چک میکنه
توی فواصل مختلف دمیج میزنه ( هر از نیم ثانیه که چک میکنه 7.5/15/22.5/30 ( 17.5/25/32.5/40) دمیج میزنه ) در جمع 13 بار دمیج میزنه!
اگه که Flux بی تاثیر بشه ( یونیت یا هیروی خودی بیاد نزدیک هدف ) فقط یه رنگ قرمز روی هدف میمونه یعنی اینکه دیباف روی هدف هست
ولی دمیج نمیخوره
ساختمون های اطراف،وارد ها، همچنین یونیت های نامریی تاثیری روی Flux ندارن ( باعث از بین رفتنش نمیشن ) در صورتی که یونیت های Invulnerable تاثیر دارن
میتونه 97.5/195/292.5/390 ( 227.5/325/422.5/520) دمیج به هدف بزنه اگه همه 13 بار دمیج رو بزنه ! ( این مقدار قبل از اینه که دمیج کم بشه به وسیله magic resist)
اگه که روی یه نفر چند بار استفاده بشه ( با آلتیمیت،رفرشر و....) دمیج ها STACK میشه همچنین 26 بار دمیج میزنه ( جدا از هم )
اگه که در هنگامی که FLux روی یه نفره،Zet تلنت افزایش دمیج Flux رو بگیره تاثیر روی Flux ای که از قبل زده نداره
اسکیل دوم : Magnetic Field
نکات:
اگه که حریف توی دایره باشه و به یار ها و ساختمون های شما اتک بده، اتکش Miss نمیشه!
فقط روی هیرو ها،ایلوژن ها، کلون های میپو،و ساختمون ها و کریپ هایی که هیرو ها به وجود میارن تاثیر داره . بقیه یونیت ها اصلا تاثیر روشون نمیزاره
روی یونیت های invulnerable ( مثلا موقی که ریکی آلتیمیت کرده ) روش تاثیر نداره! و ساختمونا هم اگه بشه بهشون اتک داد روشون تاثیر داره!
اسکیل سوم : Spark wraith
نکات:
روح برقی با سرعت 400 تا حرکت میکنه و disjoint نمیشه! (با بلینک و ... نمیشه جاخالی دادش)
وقتی که اکتیو شد هر از 0.2 ثانیه دنبال دشمن ها ( همچنین کریپ های جنگل هم حساب میشه ) میگرده
اگه 2 تا دشمن توی محدوده روح باشن، به نزدیکترینشون حمله میکنه
اگه که بعد از کاشتن روح، این اسکیل رو آپگرید کنید لول روح کاشته شده آپگرید نمیشه ( در صورتی که اگه در لول 25 تلنت دمیج رو بگیرید ، دمیج همه روح های کاشته شده آپگرید میشه )
دشمنا کاملا میتونن روح رو ببینن
روی یونیت های نامریی تاثیر میزاره ، ولی روی یونیت های Invulnerable و یونیت های Hiden ( مثل آلتیمیت PHoenix ) تاثیر نداره
تاخیری که بعدش روح فعال میشه تاثیر روی مدت زمان روح نداره
به هیرو 300 تا Vision اطراف روح میده
آلتیمیت : Tempest Double
نکات:
کپی ، همیشه با جون و مانایی که Arc موقع استفاده از آلتیمیت داره به وجود میاد
توی اولین استفاده از آلتیمیت ، کپی به وجود میاد. توی استفاده های بعدی زنده میشه یا Heal میشه ( دوباره به وجود نمیاد )
اگه که یه آیتم یا اسپلی از کپی روی کولداون باشه و آرک التی کنه. کولداون ها رفرش نمیشه
Zet و کپیش با یه آیکن بالا سمت چپ صفحه از هم جدا و مشخص میشن
کپی Zet کاملا قابل تشخیص هست برای دشمنا . همینطور برای یار ها
اگر که روی Zet یا زده شده باشه . روی کپی هم بافش هست ( اما باف های و نیست )
اگه که کپی دمیج Duel بگیره بعد از مردنش از بین میره!
کپی تحت تاثیر اسپل ها و آیتم هایی که هیل و مانا میدن قرار میگیره . چون که ایلوژن نیست
کپی همیشه هنگام مردن به کسی که میکشتش 180 تا گلد و XP میده و به لولش هم ربطی نداره
اسپل هایی که اگه دشمن بمیره Bonus میدن به هیرو مثل در اثر مردن کپی Bonus به هیرو نمیرسه
اگه Nature's Prophet آقانیم آورده باشه . اگر که با کپی رو بکشه. فقط یه کریپ معمولی Spawn میشه
کپی مثل هیرو ها XP نمیگیره. یعنی XP رو میده به خود Zet
همیشه برای کپی روی کولداون عه
اسکیل گیری :
Item Build
خب این آیتم بیلد Carry هستش . از نظر من Arc آخرای بازی Carry بهتری نسبت به Nuker هست.
آیتم های اولیه:
تانگو فک نکنم توضیح بخواد . wraith band رو هم بعدا به Aquila تبدیل میکنیم
آیتم های اوایل بازی:
خب اون wraith رو به Aquila تبدیل کنین . یه بوت هم بگیرید تا سرعتتون زیاد شه و بعدش Midas برای فارم سریع
آیتم های اصلی:
بعد از میداس Maelstrom . اتک اسپید خوبی میده و برقش هم خیلی خوبه بعد از خرید SB و بوت تلپورت به Mjollnir تبدیلش کنین. SB هم برا فرار میتونید بجاش بلینک بیارید ولی خب کنترل کردن 2 تا هیرو با بلینک سخته یکم. بوت تلپورت هم برای فرار و RAT کردن
آیتم های اختیاری/شرایطی:
رو اگه جلوتون هیروی Speller رو مخ هست بخرید . بعد هم به تبدیل کنین
بدک نیست. Stats خوبی میده همچنین جون و مانای خوبی هم میده
رو اگه خاستید Nuker کنین بخرین
رو با اگه خاستید پوشر کنین بخرید
اگه جلوتون Evasion دار مثل Pa بود
هم با چه شود هم برای پوش عالیه
Talent
این تلنت هم برای بیلد Carry هست
فقط اگه خواستید نوکر کنین به ترتیب لول 10 رو 20 تا دمیج ، 20 رو کولداون و 25 رو هم spark دمیج انتخاب کنید
دوستان و دشمنان
دوستان :
با Flux خیلی راحت میتونه حریف رو هوک کنه! با استان آلتیمیت هم شما وقت گیر میارید اسکیل یک و سه بزنید!
هم اگه فلج بازی در نیاره تو Flux میتونه Arrow بزنه!
خیلی با Zet مچ عه. ایشون و هم دمیج میدن در کنار هم هم اتک اسپید! همچنین با FLux محاله که دمشن از دست فرار کنه
و Zet خیلی سریع با هم پوش میدن
کلا هیرو های Disabler و Carry های Disabler با ایشون مچ هستن
دشمنان:
. هم آرمور Zet کمه هم سرعتش بدون بوت تلپورت! به همین دلیل میتونه شماره گیر بندازه و لهتون کنه
هم فک نکنم توضیح بخواد . کلا که FLux روش تاثیر نداره!
مثل مییپو
هم با 2 عش FLux رو پرج میکنه همچنین با Diffusal مانای Zet رو خشک میکنه
. CK نگو بلا بگو دشمن اصلیتون! از دور شمارو میگیره تعدادم زیاد . بسم الله! حالا کدوم Ck عه؟! تازه همیشه هم CK و میبنده میزنه Zet رو له میکنه
آیتم های ضد Zet :
باعث میشه MAgnetic Field شما کلا به درد نخور بشه تقریبا
هم باعث میشه اسپل هاتون دیگه کار نکنه
هم هرچی اسپل بزنین رو طرف میخوره به خودتون
ماناتون رو خشک میکنه و دیگه...
هم استان خیلی رو اعصابه! نمیتونید فرار کنید اگه طرف Diffusal هم داشته باشه دیگه چه شود!
توضیحات و معانی اصطلاحات استفاده شده در لغتنامه دوتاباز
منابع : Dota 2 wiki
پنهان کننده: update history
پنهان کننده: WallPaper