استراتژی آیتم بندی و مقایسه آیتم های آخر بازی دوتا 2

کوتاه کننده لینک محل تبلیغات شما آپلود عکس
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1
  1. Top | #1

    عنوان کاربر
    کاربر متخصص
    تاریخ عضویت
    Oct 2012
    شماره عضویت
    369
    محل سکونت
    tehran
    یوزرنیم استیم
    295812563 AmReza
    نوشته ها
    82
    تشکر شده: 133 بار در 65 ارسال

    استراتژی آیتم بندی و مقایسه آیتم های آخر بازی دوتا 2

    مشکلی که در پچ های اخیر دیده شده، اواخر بازی ساپورت ها هنوز به دنبال آیتم های اولیه هستند در حالی که کور های تیم با وجود 6 اسلات پر هنوز فارم می کنند.
    آیتم بندی مهم ترین اسکیل دوتا محسوب می شه. اهمیتی نداره یه بازیکن چقدر خوب بازی کرده باشه و اگه آیتم بندیش نتونه جوابگوی دمیج یا حرکت وارد شده از حریف باشه، بردن اون گیم واقعا کار سختی میشه.
    بیشتر هیروها آیتم های مشخصی برای ابتدای بازی دارند و از اواسط بازی مساله انتخاب بین خوب و خوب تر پیش میاد. بعد از مین 25 هر تصمیمی که می گیرید در نتیجه بازی تاثیر مستقیم داره.
    تو این پست نگاهی به آیتم های آخر بازی (Late game) از نگاه هیروهای Core میندازیم و با مقایسه کردن اونها به نتیجه میرسیم.

    u8c secret shop


    (آیتم ستاره ی این پچ) Eye of skadi yewx eye of skadi icon

    یکی از بهترین آیتم های پچ موجود و نقطه قوت این آیتم "عمومیت" هست به این معنی که به ندرت میتونید موقعیتی پیدا کنید که این آیتم گره ای هرچند کوچیک از کارتون باز نکنه! این آیتم به شما مقداری دمیج میده، Survivability هیروتون رو بالا میبره، کنترل فوق العاده در مقابل تارگت هایی که زیاد جا به جا میشند (اسلو) و همچنین Hp regeneration , Life steal حریف رو پایین میاره (مناسب مقابل هیرو Naix, Legion)
    ازونجایی که تاثیرگذاری این آیتم رو تارگت های رنج بیشتر هست توصیه میشه اگه صرفا برای کم کردن Hp regen تصمیم به گرفتنش دارید بهتره از آیتم های دیگه ای استفاده کنید.



    Abyssal blade vs tar6 scythe of vyse icon Scythe vs 0wlu bloodthorn icon Bloodthorn vlrh abyssal blade icon

    انتخاب بین دو آیتم اول در آپدیت های قدیم برای هیروهای Core کار سختی بود. جفت این آیتم ها برای کنترل داشتن رو حریف استفاده میشه و مزیتی که Abyssal داره گذر از Spell immunity هست. اما با تغییراتی که به تازگی روی آیتم Abyssal انجام شد، دیگه گرفتن Scythe برای هیروهایی مثل Ursa غیرمنطقی به حساب میاد. قابلیت پرش کوچیک و همینطور قابلیت Survivability بیشتر (ونگارد) باعث میشه گرفتنش برای هیرو Melee مزیت بیشتری داشته باشه.
    با این حال Scythe هنوز برای هیروهای رنج مناسب هست. بیشتر اوقات پلیرهای کور Utility رو فراموش می کنند و فقط روی دمیج متمرکز میشند. برای هیرویی مثل Templar آیتم Desolator تا اواسط بازی نیاز دمیجش رو تامین میکنه ولی از اون به بعد تامین شرایطی که در اون بتونه دمیج رو خالی کنه از افزایش دمیج مهم تر هست مخصوصا مقابل هیروهای سریع با توانایی جا به جایی
    Bloodthorn اخرین ایتم از نظر اولویت هست که اگر Orchid اواسط بازی تهیه شده باشه میشه اخر بازی تبدیل به این آیتمش کرد ولی این آیتم خیلی به Bkb حریف وابسته هست و همچنین آیتم های Manta, Lotus orb, Eul's و آیتم های جنگلی می تونند مقاوم باشند پس استفاده ماکسیمم از Bloodthorn واقعا سخته. در هر صورت آیتمی نیست که از اول بازی درنظر داشته باشینش و بگین "اینو آخر بازی میگیرم"



    Monkey king bar vs vapr daedalus icon Daedalus u0sr monkey king bar icon

    Mkb در این پچ True strike کامل خودش رو به Divnie داد ولی همچنان 75درصد شانس رد کردن Evasion داره. از طرفی دیگه تارگت های آرمر بالا در این پچ زیاد هستند (هیروهای Core Agility) پس داشتن دمیج مجیکال اضافی هیچوقت گزینه بدی نیست! کشتن حریف با mkb بسیار راحت تر از اتک های خالص فیزیکاله.
    به همین دلیل فکر می کنیم که Daedalus نسبتا نا امید کنندست (مگر اینکه کنارش Divine گرفته بشه) ولی اگر درمقابل هیروی آرمر بالایی وجود داشته باشه اصلا شرایط خوبی نیست.
    Daedalus تنها در شرایطی ترجیح داده میشه که حریف هیروی Core با آرمر پایین باشه و یا یارهامون توانایی کاهش آرمر حریف رو داشته باشند.




    Santanic vs lr2h heart of tarrasque icon Heart xhfw satanic icon

    دو آیتم جان سخت که فقط یکیشون واسمون ضروریه. Satanic با Status resistance، لایف استیل بالا می شه گفت آخر بازی ضروریه و حتی اواسط بازی مقابل هیروهای دمیج سنگین و Burst damage به درد میخوره.
    Heart برخلاف ستنیک به سختی میشه تو هر موقعیتی استک کرد و آیتم مناسبی برای اواسط بازی نیست چون به جز Survivability چیز دیگه ای در اختیارمون نمی زاره و حریف راحت میتونه مارو نادیده بگیره. 5500 گلد برای آیتمی که مزیت دیگه ای نداره. حتی اواخر بازی بعد Satanic برای سفت تر شدن پیشنهاد نمی شه! چون EOS آیتم بهتری در این زمینه هست.
    معدود مواردی که میشه Heart رو ترجیح داد به هیروهای Illusion دار مثل Naga, PL یا هیروهایی مثل Axe , Huskar بسته به شرایط.



    کی Nullifier w962 nullifier icon بگیریم؟

    آیتم عجیبی که هنوز کاربرد داره. اجازه نمیده حریف با Force staff یا Glimmer فرار کنه ولی با این حال درست نیست اولویت روی فرار ساپورت های حریف گزاشته بشه. یک دلیل خوب برای گرفتنش وجود Dispellable buff روی حریف هست.
    اگر هیرویی مثل Necrophos, Omniknight, Pugna یا حتی Sven درمقابل داشتیم، بهتره این آیتم تهیه بشه. با توجه به CD پایینی که این آیتم داره تقریبا میشه ازش تو تک تک فایت ها استفاده کرد. همچنین آیتم بسیار کاربردی در مقابل Oracle به حساب میاد که نمی تونه تو آلت کسی رو هیل بکنه مخصوصا وقتی تند تند 3 میندازه و خون یارش کم میشه ولی هیل نمیگیره!



    Assault vs jj butterfly icon Butterfly towe assault cuirass icon

    قرار دادن این دو کنار هم یکم عجیبه ولی جفتشون تقریبا یه کار انجام میدن: بالا بردن (Ehp (effective hit points از طریق دفع اتک های فیزیکال
    برای بیشتر هیروهای Agility آیتم باترفلای اولویت داره. ازونجایی که کنار دمیج و میس اتک، Dps خوبی هم میده که خیلی واسه یه اتکر مهمه

    تو تیم فایت ها آیتم Assault بهتر عمل میکنه مخصوصا وقتی ساپورت باشی و حریفت فیزیکال دمیج بالایی داشته باشه خوب به داد تیمت میرسی (یا مقابل اسکیل های فیزیکال مثل Kunka, Ember)
    همچنین این آیتم برای Push تیمی و تاور انداختن خیلی خوبه (آرمر منفی روی تاور هم اثر میذاره) و اگه تو درگیری ها آرمر منفی ثانویه ای هم داشته باشین خیلی موثر تر میشه.
    ازونجایی که آیتم بندی رو باید نسبت به بازی حریف اقدام کنیم، و تو این پچ MKB طرفدارهای زیادی داره پس Evasion باترفلای عملا بی اثر میمونه
    باید توجه داشت که Underlord هیروی محبوبیه و با وجود این هیرو در تیم حریف از قدرت Dps ما کم میشه (شاید خنثی!)



    اصطلاحات:

    survivability : زنده ماندن، اینکه شل نباشین و زود نمیرین
    Spell immunity: بافی که شرایط ضد اسپل برای شما ایجاد میکنه Bkb این کار رو انجام میده
    Utility: به مهارت ها و اعمالی که به نفع تیمتون انجام میشه و معمولا دسته جمعی هست گفته میشه. مثل آیتم Scythe یا Shiva
    Evasion: حالتی که ضربه های فیزیکی حریف روی شما Miss میشه و شما دمیجی دریافت نمیکنین
    Dispell: حالتی که باف از روی شما برداشته میشه نمونش bkb یا blade fury هیرو jugger

    ترجمه شده از دوتاباف (با کمی اضافات از تجارب خودم)
    ویرایش توسط reza : 09-30-2020 در ساعت 07:11 PM

  2. 7 کاربر مقابل از reza عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.

    alia76972 (10-19-2020),ba4ma3n (دیروز),FCB (10-01-2020),Milad._.R (10-01-2020),Mohammad.S (10-07-2020),Sharingan (09-30-2020),Viper (10-01-2020)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Designed By ArTaBaZ & VBIran


اکنون ساعت 07:57 PM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.


chatbox