معرفی هیرو
Invoker یک هیروی Intelligence دور زن هست که به اعتقاد بعضی ها سخت ترین و دشوارترین ( دوشواری نداریم خَیلیم عالـــــی) گیم پلی رو داره. اون 14 تا اسکیل داره که شامل Quas - Wex - Exort - Invoke و 10 اسکیل ساخته شده از این 3 اسکیل میشه.
Invoker
"The universe depends on what I can remember of it"
داستان هیرو
در اوايل بوجود آمدن , جادو هنر ذهن بود. به هيچ ابزاري نياز نداشت , بدون نياز به عصا يا چوب دستي و فقط وابسته به ذهن جادوگر.
تمام حقه هاي احضار وابسته به ذهن بودن , طراحي شده تا به جادوگر اجازه بده فرمول هاي هر جادو رو بدست بياره.
قويترين جادوگران در آن زمان اونايي بودن که قدرت ذهنيه زيادي داشتن , و با اين حال اين جادو ها اينقدر سخت بودن که آن ها مجبور بودن فقط به چنتاشون اکتفا کنن و در اون ها مهارت کسب کنن. يکي از مهمترين آرزوي جادوگران اين بود که در طول زندگيشون بتونن به 3 يا حداکثر 4 جادو دست پيدا کنن. جادوگران عادي بيش از 2 جادو بلد نبودند و جاي تعجب هم نبود اگر يک جادوگر فقط 1 جادو بلد بود , که حتي همون 1 جادو هم نياز به داشتن کتاب جادو براي فراموش نکردن اون در مواقع ضروري داشت.
اما در ميان اين کارآموزان يک استثنا وجود داشت, يک شگفتي با دانش بسيار زياد و حافظه ي بسيار قوي که کسي نبود جز Invoker.
در ابتداي جواني , در حالي که بالا مقامترين جادوگران بيش از 4 جادو رو بلد نبودن, اون نه 4 , نه 5, نه 7, بلکه ميتونست بيش از 10 جادو رو در يک چشم به هم زدن استفاده کنه.
تعداد زيادي جادويه ديگه رو ياد ميگرفت ولي وقتي اون ها رو بي ارزش ميديد اونا رو از ذهنش براي هميشه پاکسازي مي کرد تا ذهنش جاي يادگيري براي جادو هاي ديگه رو داشته باشه.
يکي از اين جادو ها, جادويه جاودانگي بود , جادويي هميشگي که کساني که از اون استفاده کردن هنوز هم در بين ما زنده هستن. بيشتر اين جادوگر ها که از اين جادو استفاده کردن به آرامي و ساکت به زندگيشون ادامه ميدن, با ترس از فاش شدنه رازشون, ولي اينوکر کسي نيست که قدرتش رو مخفي نگه داره.
اون باستانيه , از هر کس و هر چيز بيشتر ميدونه , و ذهنش هنوز جا براي آموخته هاي جديد داره, جدا از جادو هايي که اينوکر با اونا خودش رو در غروب آخرين روزهاي اين دنيا سرگرم ميکنه.
نقش هیرو
[ برای آشنایی با نقش هیرو ها به اینجا بروید. ]
نکات مثبت
کاملا انعطاف پذیر
کشتنش کار حضرت فیله !
میتونه یه عالمه دمیج بده !
رنجه!!!
اتک انیمیشنش خوبه
تو لاین واقعا دشمن رو اذیت میکنه!
نکات منفی
کار هر کس نیست خرمن کوفتن گاو نر میخواهد و مرد کهن ( بازی کردن باهاش دوشواره )
زمان بندیه دقیق لازم داره تا بتونه اثر گذار باشه.
اول بازی راه نمیره
اسکیل ها
Quas
عنصر یخ رو تحت کنترل شما در میاره. به ازای هر لول Str و HP Reg میگیرین.
نکات
1. حداکثر 3 بار میتونین از این اسکیل استفاده کنین.
2. 7 بار میتونین این اسکیل رو بگیرین.
3. به ازای هر بار گرفتن 1 عدد HP Reg به صورت Passive بهتون میده.
4. به ازای هر بار گرفتن به ترتیب 2/4/6/8/10/12/14 به Str شما اضافه میشه.
Wex
عنصر رعد رو تحت کنترل شما در میاره. به ازای هر لول Movement Speed و Attack Speed و Agility میگیرین.
نکات
1. حداکثر 3 بار میتونین از این اسکیل استفاده کنین.
2. 7 بار میتونین این اسکیل رو بگیرین.
3. به ازای هر بار گرفتن به ترتیب 2%/4%/6%/8%/10%/12%/14% به Attack Speed شما اضافه میشه.
4. به ازای هر بار گرفتن به ترتیب 2/4/6/8/10/12/14 به Agility شما اضافه میشه.
5. به ازای هر بار گرفتن به ترتیب 1%/2%/3%/4%/5%/6%/7% به Movement Speed شما اضافه میشه.
Exort
عنصر آتش رو تحت کنترل شما در میاره. به ازای هر لول Attack Power و Int میگیرین.
نکات
1. حداکثر 3 بار میتونین از این اسکیل استفاده کنین.
2. 7 بار میتونین این اسکیل رو بگیرین.
3. به ازای هر بار گرفتن به ترتیب 3/6/9/12/15/18/21 به Attack شما اضافه میشه.
4. به ازای هر بار گرفتن به ترتیب 2/4/6/8/10/12/14 به Int شما اضافه میشه.
** شما در عین حال میتونین 3 تا Orb دور خودتون داشته باشین. اگه شما 3 تا داشته باشین و روی Orb دیگه ای کلیک کنید Orb جدید جایگزینه قدیمیترین Orb میشه.
Invoke
عناصر تحته کنترل شما رو با هم ترکیب میکنه و اسکیل های جدید به وجود میاره.
نکات
1. تعداد اسکیل هایی که میتونین با این اسکیل درست کنین به تریتیب 1/2/2/2 هست.
2. 4 بار میتونین این اسکیل رو بگیرین. در لول های 2 - 7 - 12 - 17.
3. کول داونه این اسکیل به ترتیب 22/17/12/5 (16/8/4/2*) میباشد. ( داخل پرانتز با آقانیم )
4. مانای مورد نیاز این اسکیل به ترتیب 20/40/60/80 (0/0/0/0*) میباشد. ( داخل پرانتز با آقانیم )
5. نحوه ی قرار گرفتن Orb ها در اسکیلی که درست میشه تاثیری نداره.
6. در صورت پر بودن تعداد اسکیل ها اسکیله جدید جای اسکیله قدیمی تر رو میگیره.
Cold Snap
با 3 تا Quas درست میشه.
نکات
1. 0.4 ثانیه استان میکنه و 60 تا دمج میده. وقتی این اسکیل روی دشمنه دشمن 30 عدد Bonus Damage میخوره.
2. به نسبت لول Quas به ترتیب به مدت 3 / 3.5 / 4 / 4.5 / 5 / 5.5 / 6 روی دشمن میمونه.
3. فاصله ی بین هر دو استان به نسبت لول Quas به ترتیب 0.7715 / 0.7430 / 0.7145 / 0.6860 / 0.6575 / 0.6290 / 0.6005 هست.
4. مانای مورد نیاز این اسکیل 100 و کول داونه لون 20 ثانیه هست.
5. رنجه این اسکیل 1000 هست.
6. هر دمیجی که بیشتر از 10 باشه و به دشمن وارد شه ( به جز Self Damage ) باعث میشه این اسکیل اکتیو شه.
Sadron's Protracted Frisson
Ghost Walk
با 2 تا Quas و یک Wex درست میشه و شما رو Invisible میکنه.
نکات
1. تا فاصله ی 400 شما اگر دشمن باشه Slow میشه.
2. به نسبت لول Quas دشمن ها به ترتیب به میزانه 20% / 23% / 26% / 30% / 33% / 36% / 40% اسلو میشن.
3. به نسبت لول Wex شما به ترتیب به میزانه 30% / 25% / 20% / 15% / 10% / 5% / 0% اسلو میشین.
4. مانای مورد نیاز این اسکیل 200 و کول داونه اون 60 ثانیه هست و به مدت 120 ثانیه روی شما میمونه.
5. اسلو این اسکیل روی دشمنایی که Magic Immune هستن کار میکنه.
Myrault's Hinder-Gast
Ice Wall
با 2 تا Quas و یک Exort درست میشه و یه دیوار یخی میسازه که دشمن رو اسلو میکنه.
نکات
1. تا فاصله ی 400 شما اگر دشمن باشه Slow میشه.
2. به نسبت لول Quas مدت زمانی که میمونه به ترتیب 3 / 4.5 / 6 / 7.5 / 9 / 10.5 / 12 هست و مقداری که اسلو میکنه 20% / 40% / 60% / 80% / 100% / 120% / 140% .
3. به نسبت لول Exort به ترتیب 6 / 12 / 18 / 24 / 30 / 36 / 42 در هر ثانیه به دشمن دمج وارد میکنه.
4. مانای مورد نیاز این اسکیل 175 و کول داونه اون 25 ثانیه هست.
Killing Wall of Koryx
EMP
با 3 تا Wex درست میشه و یه مانای دشمن رو میسوزونه.
نکات
1. تا فاصله ی 675 شما اگر دشمن باشه تحت تاثیر این اسکیل قرار میگیره.
2. به نسبت لول Wex مدت زمانی که طول میکشه تا این اسکیل اکتیو شه به ترتیب 3.7 / 3.4 / 3.15 / 2.85 / 2.6 / 2.3 / 2 هست.
3. به نسبت لول Wex به ترتیب 100 / 150 / 200 / 250 / 300 / 350 / 400 مانای دشمن ها رو میسوزونه و نصف مقداری که مانا سوزونده دمج وارد میکنه.
4. مانای مورد نیاز این اسکیل 125 و کول داونه اون 30 ثانیه هست.
5. دمج این اسکیل در صورتی که دشمن نمیره Direct HP Removal و اگر نه Pure هست.
6. دمج قبله سوزوندن مانا وارد میشه.
7. به دشمنایی که Invulnerable یا Tornade شده هستن اثر نمیکنه.
Endoleon's Malevolent Perturbation
Tornado
با 2 تا Wex و یک Quas درست میشه و دشمن رو میندازه بالا.
نکات
1. به نسبت لول Wex و Quas به میزانه 70 + 20 *( لول Quas + Wex ) دمیج وارد میکنه.
2. به نسبت لول Wex رنج این اسکیل به ترتیب 800 / 1200 / 1600 / 2000 / 2400 / 2800 / 3200 هست.
3. به نسبت لول Quas به ترتیب به مدت 0.8 / 1.1 / 1.4 / 1.7 / 2.0 / 2.3 / 2.5 دشمنا رو روی هوا نگه میداره.
4. مانای مورد نیاز این اسکیل 150 و کول داونه اون 30 ثانیه هست.
5. دمج این اسکیل دقیقا بعد اینکه دشمنا به زمین اومدن وارد نمیشه و این به اونا اجازه میده که اگر Blink Dagger دارن ازش استفاده کنن.
Claws of Tornarus
Alacrity
با 2 تا Wex و یک Exort درست میشه و به شخصه مورد نظر Attack Speed و Damage اضافه میکنه.
نکات
1. 9 ثانیه روی هدف میمونه.
2. به نسبت لول Wex اتک اسپید این اسکیل به ترتیب 20% / 30% / 40% / 50% / 60% / 70% / 80% هست.
3. به نسبت لول Exort دمجی که این اسکیل اضافه میکنه به ترتیب 20 / 30 / 40 / 50 / 60 / 70 / 80 هست.
4. مانای مورد نیاز این اسکیل 100 و کول داونه اون 15 ثانیه هست.
5. رنجه این اسکیل 650 هست.
Gaster's Mandate of Impetuous Strife
Sun Strike
با 3 تا Exort درست میشه.
نکات
1. 1.7 ثانیه طول میکشه تا این اسکیل اکتیو شه.
2. تا رنج 175 هدفی که مشخص کردید دمج رو وارد میکنه.
3. به نسبت لول Exort دمجی که این اسکیل میده به ترتیب 100 / 162.5 / 225 / 287.5 / 350 / 412.5 / 475 هست.
4. مانای مورد نیاز این اسکیل 175 و کول داونه اون 30 ثانیه هست.
5. رنجه این اسکیل Global هست.
6. دمجه این اسکیل بین تمام هیرو ها و یونیت هایی که داخل منطقه ی زده شده هستن تقسیم میشه.
7. جایی که این اسکیل رو توش استفاده میکنید روشن میشه.
Harlek's Incantation of Incineration
Chaos Meteor
با 2 تا Exort و 1 Wex درست میشه. یه شهاب سنگ از آسمون میندازه رو زمین که دمج میده.
نکات
1. 1.3 ثانیه طول میکشه تا این اسکیل اکتیو شه.
2. تا رنج 275 هدفی که مشخص کردید دمج رو وارد میکنه.
3. به نسبت لول Exort دمج اصلی که این اسکیل در هر نیم ثانیه میده به ترتیب 57.5 / 75 / 92.5 / 110 / 127.5 / 145 / 162.5 هست.
4. به نسبت لول Exort دمج اضافه ای که این اسکیل در هر ثانیه میده به ترتیب 11.5 / 15 / 18.5 / 22 / 25.5 / 29 / 32.5 هست.
4. مانای مورد نیاز این اسکیل 200 و کول داونه اون 55 ثانیه هست.
5. رنجه این اسکیل به نسبت لول Wex به ترتیب 465 / 615 / 780 / 930 / 1095 / 1245 / 1410 هست.
6. دمجه این اسکیل بین تمام هیرو ها و یونیت هایی که داخل منطقه ی زده شده هستن تقسیم میشه.
7. این اسکیل با سرعت 300 MS مسیر مورد نظر رو طی میکنه و در جایی که برخورد میکنه دمج اصلی و در ادامه ی راه دمج اضافی رو وارد میکنه.
Tarak's Descent of Fire
Deafening Blast
با 1 عدد از هر 3 ارب Quas - Wex - Exort درست میشه.
نکات
1. به نسبت لول Quas به ترتیب به مدت 0.25 / 0.5 / 0.75 / 1 / 1.25 / 1.5 / 1.75 دشمنا رو Stun میکنه.
2. تا رنج 275 هدفی که مشخص کردید دمج رو وارد میکنه.
3. به نسبت لول Exort دمج این اسکیل به ترتیب 40 / 80 / 120 / 160 / 200 / 240 / 280 هست.
4. به نسبت لول Wex دشمنا به ترتیب به مدت 1 / 1.5 / 2 / 2.5 / 3 / 3.5 / 4 قابلیت اتک دادن رو از دست میدن.
4. مانای مورد نیاز این اسکیل 200 و کول داونه اون 40 ثانیه هست.
5. رنجه این اسکیل 1000 هست.
6. این اسکیل اسپل های Channeling رو کنسل میکنه.
Buluphont's Aureal Incapacitator
Forge Spirit
با 1 دونه Quas و 2 تا Exort درست میشه.
نکات
1. به نسبت لول Quas هر یونیت به ترتیب به مدت 20 / 30 / 40 / 50 / 60 / 70 / 80 میمونه.
2. به نسبت لول Quas هر یونیت به ترتیب به میزانه 100 / 150 / 200 / 250 / 300 / 350 / 400 مانا داره.
3. به نسبت لول Quas رنجه اتکه هر یونیت به ترتیب 300 / 400 / 500 / 600 / 700 / 800 / 900 هست.
4. به نسبت لول Exort دمج این یونیت به ترتیب 29 / 38 / 47 / 56 / 65 / 74 / 83 هست.
5. به نسبت لول Exort جون یا HP این یونیت به ترتیب 300 / 400 / 500 / 600 / 700 / 800 / 900 هست.
6. به نسبت لول Exort آرمور این یونیت به ترتیب 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 هست.
7. مانای مورد نیاز این اسکیل 75 و کول داونه اون 30 ثانیه هست.
8. اگر هر دو اسکیله Exort و Quas شما لول 4 یا بیشتر باشه به جای 1 یونیت 2 یونیت Summon میشه.
Culween's Most Cunning Fabrications
**
Melting Strike
این اسکیله یونیت شماس که به ازای هر اتک 1 عدد از آرمور دشمن کم میکنه. ( حداکثر 10 تا )
هر اتک 40 تا مانا میخواد.
ترتیب گرفتن اسکیل ها
از اونجایی که میدونید با اینوکر میشه چندین نوع اسکیل گیری کرد. من 3 تاش رو میگم.
Quas - Wex
بیشتر برای ساپورت دادنه. هم HP شما رو زیاد میکنه هم Movement Speed رو.
Exort
وقتی میخواین Carry کنین.
Quas - Exort
برای پوش دادن و Team Fight
آیتم های پیشنهادی بازی
آیتم هایی که به نظر من خوب جواب میده
خوب من 3 نوع اسکیل گیری رو توضیح دادم. سعی میکنم چند نوع آیتم گیری رو هم توضیح بدم.
Quas - Wex Set
از اونجایی که زیاد اول بازی به مانا نیاز ندارین فقط HP Reg بگیرین. Blades of Attack هم باعث میشه اتکتون زیاد شه از اونجایی که به Exort رنک نمیدین. Iron Branch فراموش نشه.
Blades of Attack رو به Phase Boots ارتقا بدین و Iron Branch رو به Magic Wand ارتقا بدین. همیشه یه TP داشته باشین.
یه Bracer برای اینکه HP تون زیادتر شه و Sage Mask برای مانا رج.
Bracer رو به Jango تبدیل کنین . حتما Force بزنید. Aghanim که اصلا یه آیتمه حیاتیه و Cyclone هم با اسکیل های شما از حمله EMP مچه.
اگه پول اضافه داشتین اینا رو میتونین بخرین.
بعضی مواقع هم اینا لازمن.
Quas - Exort Set
چند تا آیتمه Reg و آیتم های پیش نیاز Bracer و طبق معمول Iron Branch.
Bracer و Magic Wand رو ببندین و TP هم داشته باشین.
Bracer رو Jango کنید و Arcane ببندین. چون شما باید کلی اسپل بزنین. مخصوصا وقتی که Aghanim ندارین.
مثل سری آیتم گیری قبل. آقانیم نیاز دارین. بلینک هم بگیرین که ببپرین وسط درگیری.
پول اضافه دارین؟ اینا رو بگیرین! جدا از Hex هر کدوم اینا کلی بهتون Reg میده!
در شرایط بد قرار گرفتین؟ اینا رو فراموش نکنین. مخصوصا Cyclone رو!
Exort Set
Reg و Branch!
Branch ها رو بکنین Magic Wand.
حتما یه Force بگیرین تا بتونین هم برین تویه درگیری هم فرار کنین. بوت رو هم به Phase Boots ارتقا بدین.
آقانیم - آقانیم - آقانیم و ...... آقانیم! اول آقانیم بعد بقیه!
در صورتی که هچ بشر با شما موشکل نداره اینا رو بگیرین.
اگه مجبورین دیگه دیگه.
هیرو های هماهنگ
Vaccum میکنه بعد شما اسپل میریزین!
نگه میدارن شما اسپل میریزین!
Stun + Sun Strike
Cold Snap + Damage Over Time = Perma Stun
Alacrity بدین دیگه کلا تمومه!!
دشمنان
این هیرو ها تویه لاین Mid میزنن لهتون میکنن! یعنی یجوری میخورین که نمیفهمین از کجا خوردین!
این 3 تا هم که کلا کامبو هستن! میرین زیره گاری در که اومدین میرین آسمون برگشتین زمین یه چیزی میره توتون
نکات بازی
سعی کنید همیشه حواستون به Map باشه!
اسکیل ها رو به موقع بزنین!
سعی کنین اسکیل های متچ رو با هم بزنین مثل Tornado + Chaos Meteor
حتی اگر Exort بازی میکنین نرین آیتمه Attack مثله Monkey ببندین! به اندازه ی کافی اتک پاور دارین!
ریپلی آموزشی
Match ID : 200611638 - 199258552
تاریخ به روز رسانی هیرو
پنهان کننده: کلیک کنید
تغییرات در توانایی های هیرو در تاریخ دوتا
پنهان کننده: کلیک کنید
گالری تصاویر
پنهان کننده: کلیک کنید