معرفی هیرو
Anti-mage یه hard carry نزدیک زن سریعه. اتک اسپید بالا و اجیلیتی (Agility) بالا در اول بازی بهش اجازه فارم سریع میده. اسکیل شاخصش اسکیل اولشه (Mana Break) که باعث میشه هر ضربش مقداری از مانای حریف رو بسوزونه. با 2-3 تا ضربه به هیروهایی که مانا کم دارن اما به اون وابستن، باعث میشه نتونن کار خاصی انجام بدن. مثلا Pudge و Life stealer. اسکیل دومش ( Blink ) بهش اجازه میده تا کسی رو دنبال کنه، در بره، و حتی سریع تر فارم کنه و از دست بعض از اسکیل ها در بره.اسکیل سومش ( Spell Shield ) به اون Magic Resistance فوق العاده ای میده که باعث میشه بتونه اسکیل های جادویی (magical) بیشتری رو تحمل کنه.آلتیمیتش ، Mana Void، کار حریفو بعد از اینکه ماناش سوزونده شده تموم می کنه. ترکیب اسکیل هاش و سرعت بالاش اونو به هیروی فوق العاده قوی تبدیل می کنه ؛ البته اگه هم تیمیهاش به عنوان به Hard carry که خیلی به آیتم نیاز داره، بهش اجازه بدن تا فارم کنه. باید هر لحظه در حال فارم باشید.چه در جنگل،و چه در لاین ها
نقش هیرو
Anti-Mage
"I bring an end to magic."
داستان هیرو
راهبان شهر Turstarkuri در دره ناهموار کوهی کهمعبدشان بر آن بود،موج های مهاجمان سلطنت های کوچکتر را میدیدند.راهبان در خانه مرتفع خود، واقع گرایانه و دور از جنگهای دنیوی، در مدیتیشنی بودند که هیچ خدا و جادویی نمیشناخت. بعد لژیون (سپاه) خدای مرده آمد. سربازانی با دستوری شیطانی که همه ی مردم را وادار به پرستش خدای مرده خود کنند. از سرزمینی که چیزی جز کشتار و جنگ برای هزاران سال نمی دانستند، جسم و روح لژیون های بیشمار شکست خورده را تیکه پاره کردند و بقیه را بر علیه Turstarkuri در آوردند. صومعه به سختی به مدت دو هفته در مقابل حمله ایستادگی کرد و تنها چندتا از راهبان که به خود زحمت دادند تا از مدیتیشن بیرون بیایند، فهمیدند که مهاجمان تصویرهایی شیطانی بودند که برای بیرون آوردن آنها از مدیتیشن فرستاده شده اند.اونا روی پشتی ای ابریشمی که نشسته بودند، مردند. فقط یک جوان زنده ماند. یک زائر که به عنوان دستیار کشیش آمده بود و به دنبال معرفت بود، ولی هنوز باید توسط معبد پذیرفته می شد. اون با ترس به راهبانی که برای اونا چایی و گزنه سرو کرده بود و همان اول کشته شدند نگاه می کرد. به گروه ضد خدای مرده پیوست و در میان آنها به مرتبه ی بالایی رسید. Turstarkuri را ترک کرد و به سرزمین های امن رفت و قسم خورد که نه تنها جادوگران خدای مرده را از بین ببرد، بلکه به جادو خاتمه بدهد.همانطور که در عکس زیر مشاهده میکنید!
پنهان کننده: عکس
Anti-Mage هست یک:
-Hard Carry با مکانیسم فرار عالی
-ضد هیروهایی که نیاز زیادی به مانا دارند
-یه هیروی squishy در اوایل بازی؛ به این معنی که جون کمی داره و راحت میمیره
Anti-Mage نیست یک
-گنکر (Ganker )
-ساپورت
-تانک تا اواخر بازی. بعضی ها فکر میکنن بخاطر اسکیل 3 هر کاری میتونن بکن و نمیرن، ولی مسلما اینجوری نیست
- ضد هیروهای با حجم مانای زیاد. البته وقتی که مانای اون تموم بشه، اون وقته که Anti-Mage خودشو نشون میده
اسکیل ها
اسکیل 1
نکته1 : یا هر ضربه 38/31/24/17 تا دمیج میده.
نکته2 : از اونایی که Magic Immune هستن مانا کم نمیشه(BKB، Repel,...)
نکته3: این اسکیل یک Unique attack modifier هست؛ یعنی آیتمهای مثل eye of skadi و Desolator و غیره کار نمی کنند.
اسکیل 2
نکته1 : میتونید باهاش به بعضی از ضربه ها و اسکیل ها جاخالی بدین. مثلا تیرهای تاور، آلتیمیت Sniper و ...
نکته2 : این اسکیل 0.4 ثانیه تاخیر (Delay) داره.
اسکیل 3
نکته 1: با آیتم هایی که Magic Resistance میدن مشکلی نداره.
نکته2 : Magic Resistance کل Anti-Mage بدون آیتم با هر Level این اسکیل میشه :44.5% / 50.5% / 56.5% / 62.5%
اسکیل 4
نکته1 : اگه هدف اصلیمون Magic Immune باشه، با این اسکیل دمیج نمیخوره، اما مینی استان ( فوق العاده طولانی!) میشه.
نکته2 : دمیج بر اساس کمبود مانای هدف اصلیمون محسبه میشه و به همه توی یک شعاع میخوره ( غیر اونایی که Magic Immune اند)
نکته3 : این اسکیل 0.3 ثانیه تاخیر(Delay) داره.
برای دیدن قدرت این آلتیمیت ویدیو کوتاه زیر رو ببینید.
Dota True Stories Episode 27.5
اسکیل گیری
دو نوع اسکیل گیری خوب برای این هیرو هست که میگم. البته آیتم هاشون یکیه و فقط level up اسکیل ها فرق دارن.
1- اسکیل گیری نرمال
2- اسکیل گیری برای فارم خالص
آیتم یندی
توضیح آیتم ها:
یک Tango برای ایکه نمیرید! Stout Shield هم دمیجی که میخورین رو کم میکنه و باعث میشه راحت تر فارم کنید و بعدا به Vanguard تبدیل میشه.یک Quelling Blade برای اینکه به کریپ ها دمیج بیشتری بدین و سریعتر و راحت تر بکشینشون. یه Iron Branch که اگه بخواین Magic Wand بگیرین اینو بخرین، وگرنه نمیخواد.
توضیح آیتم ها:
یک Boots of Speed برای اینکه سریعتر راه برین( نه بابا!) یک Ring of Health که HP reg بالایی میده و بعدا به Battle Fury تبدیلش کنین.یک Blade of Alacrity که به شما Agility و در نتیجه دمیج،اتک اسپید، و آرمور میده و بعدا به Manta Style تبدیل میشه. و یک Claymore که برای Battle Fury بهش نیاز دارین.
توضیح آیتم ها:
اول از همه Battle Fury رو کامل کنید. بعدش میتونین با این آیتم سه سوت پول بقیه آیتم هارو در بیارین! حالا کفشتون رو به Power Treads تبدیل کنید که هم Attack Speed و هم Agility میده. Blade of Alacrity را به Yasha و اونو به Manta Style تبدیل کنید. فرض کنید 3 تا Anti-Mage با دمیج بالا که همشون با هر ضربه مانا میسوزونن! بیچاره حریف تازه با Manta سرعتتون بالاتر از 400 میشه. حالا میتونین Stout Shield رو به Vanguard تبدیل کنید که البته این کار اختیاریه. اما حتما Manta Style,Battle Fury و Butterfly رو باید بخرین.Butterfly کلی بهتون دمیج و Agility میده و باعث میشه ضربه های حریف Miss شن.
توضیح آیتم ها:
چون شما یه Hard Carry خیلی قوی هستین و حریفا میدونن ک اگه فارم کنین به یه روستایی مسافرت میکنن(!) همشون با هم میریزن رو سرتون(Gang B.ng) و میکشنتون. پس شما باید با یاراتون سر Roshan خوشگله برین و Anti-Mage ، چیزه روشان رو (Aegis of the Immortal) برداره تا بتونه در بره و نمیره. Skull Basher که به ضربه هاتون این شانس رو میده حریفو استان کنن که برای شما خیلی خوبه. وقت میده قشنگ ماناشو تموم کنین و با Mana Void، بکشینش.Vladmir's Offering هم به شما و یاراتون life Steal میده که معمولا این آیتمو براش میگیرن. Heart of Tarrasque کلی HP Reg و Strenght و HP میده و بعد از خریدن این آیتم فکر نکنم کسی بتونه بکشتتون. اگه دیگه خیلی پول داشتین میتونین Battle Fury رو بفروشین و جاش Assault Cuirass بگیرین. وقتی اینو خریدین، بدون نگرانی پولتونو برای یه Divine Rapier جمع کنین.اگه کسی تونست ببا این آیتما بکشتتون یعنی خنگین! آخه کسی با Heart of Tarrasque و Assault Cuirass و Blink میمیره؟! تازه وقتی که Divine Rapier داشته باشین که اصلا نباید بمیرین.
راستی یه نکته: خرکی یه جا Blink نکین تا اگه حریفاتون اونجا قایم شده بودن و طعمه گذاشته بودن، یهو غافلگیر بشین!
دوستان
هیروهایی که بتونن به هر طریق مانای حریفو بسوزونن (Bane، Invoker، و هیروهایی که یکی از آیتم های اصلیشون Diffusal Blade باشه مثل Riki، Phantom Lancer و ...)
هیروهایی که بهش اتک اسپید بدن مثلا Invoker، Ogre Magi،
هیروهایی که دشمو مدت زیادی نگه دارن مثلا Cystal Maiden، Mirana، Meepo، Shadow Shaman
پس شد:
دشمنان
هیروهایی با حجم مانای بالا ( وقتی که ماناشون پر باشه،ولی وقتی ماناشون خالی باشه اون موقع Anti-Mage دشمنشونه مثلا Outworld Devourer، Skywrath Mage، Pugna
هیروهایی که اونقدرا به مانا نیاز نداشته باشن مثل Axe، Ursa، ...
پس شد:
" توضیحات و معانی اصطلاحات استفاده شده در لغتنامه دوتاباز(کلیک کنید) "
منابع: Dota2.com, Dota2wiki.com,Dotafire.com
خوب دیگه بای بای. خسته شدم!