*این آموزش بر اساس آخرین تغییرات مپ 6.74c نوشته شده است.*
Butcher - Pudge
نقات قوت
توانایی آسیب رسانی بیش از 500 واحد
توانایی Disable کردن هیرو ها
تونایی نجات متحدین خود از فواصل دور
نقات ضعف
سرعت حرکت کم در اویل بازی
آسیب پذیر در برابر Silence و Stun های مکرر
نیاز شدید به لول آپ و گرفتن کیل
Agility
14 + 1.5
Intelligence
14 + 1.5
Strenght
25 + 3.2
آمار دیگر این هیرو به صورت پیشرفته:
از متحدین گروه Scourge | مدت زمان ضربه زدن 0.5 تا 1.17 ثانیه
قدرت آسیب رسانی اولیه 52 - 58 | مدت زمان انجام مهارت ها 0.3 و 0.51 ثانیه
Armor 0.96 | مدت زمان اصلی ضربات 1.7 ثانیه
سرعت حرکت اولیه 285 | سرعت حرکت چنگک بلافاصله بعد از اعمال
محدود آسیب رسانی 128 | محدوده دید در روز 1800 و در شب 800
Alt Tab Mini Guide (آموزش سریع):
پنهان کننده: پنهان کننده
نحوه اسکیل گیری:
Level 1: Rot
Level 2: Meat Hook
Level 3: Meat Hook
Level 4: Rot
Level 5: Meat Hook
Level 6: Dismember
Level 7: Meat Hook
Level 8: Rot
Level 9: Rot
Level 10: Flesh Heap
Level 11: Dismember
Level 12: Flesh Heap
Level 13: Flesh Heap
Level 14: Flesh Heap
Level 15: Stats
Level 16: Dismember
Level 17-25: Stats
نحوه آیتم گیری:
1- معرفی هیرو:
قصاب خپل (Pudge the Butcher) به طور مؤثر یکی از سخت ترین هیرو ها و در عین حال یکی از بیشرین پاداش گیران آنهاست.
چنگک گوشت آن یکی از مرگبارترین مهارت هاست که در واقع استفاده از آن نیز دشوار است. یک هوک به موقع و در مکان مناسب میتواند به دشمنان گیر کند و آنها را به طرف قصاب بکشد و در طول مسیر به آنها خسارت زیادی وارد کند.
اولین هدفی که چنگک به آن برخورد کند به طرف قصاب کشیده میشود و او میتواند با استفاده از دو مهارت دیگر خود یعنی پوسیدن (Rot) و جداکردن (Dismember) اندام آنها کارشان را یکسره کند.
پوسیدگی گوشت (Rot) مهارتی است که در طول زمان (یک ثانیه) خسارت وارد میکند و تاثیر آن هم بر روی دشمنان قصاب و همچنین خودش محسوس است و وی باید در استفاده از آن با احتیاط عمل کند. اگر چه این مهارت میتواند خسارت زیادی را در زمان کوتاهی به وی وارد کند و با کاهش سلامتی او را تبدیل به یک طعمه برای دشمنانش بکند.
برای متوقف کردن دشمنان،فرار کردن و یا برگشت به درگیری در حین فرار خپل خان (Pudge) میتواند از تونایی جدا کردن اندام دشمنانش (آلتیمیت) استفاده کند.این مهارت کوتاه مدت میتواند خسارت زیادی وارد کند و هدف را کاملا متوقف کند.
وقتی در استفاده از این سه مهارت تغییری انجام دهید میتواند قصاب را به یک قاتل حرفه ای و یا تبدیل به یک طعمه کنید.
برای کمک به گیم پلی ریسکی این هیرو قصاب یک مهارت دیگر به نام مغز گوشت دارد که به وی توانایی مقاومت در برابر جادوها (Magic Resistance) میدهد و خسارتی که از اسکیل دوم این هیرو به وی وارد میشود را کاهش میدهد و همینطور به او هر بار که یکی از دشمنانش را به قتل میرساند مقداری استرنج میدهد.
2- داستان هیرو:
موجودی در آمیخته شده با ارواح کرگدن ها،اسب های آبی و هر موجود عظیم الجثه دیگر که حتی در برابر قوی ترین جادو ها نیز قدرتمند است.
این موجود حریص و گرسنه در میدان جنگ سرگردان است و خارج از آن به طور مستمر در تکاپوی یافتن طعمه بدون تعجب و تشویش است. (تشویش: اضطراب،بی قراری)
گفته شده است قربانیان آن تنها توانسته اند بخشی از چهره ی هیولا مانند وی را مشاهده کنند آن هم زمانی که در یک چشم به هم زدن از لا به لای سایه ها به وسیله یک چنگک دندانده دار که تا اعماق گوشتشان فرو میرود کشیده میشوند و خونریزی شدیدی میکنند.
صدای انعکاس ناله قربانیانش از عذاب و زجری که میکشند در طول مسیر شنیده میشود که با خنده بلند قاتلی دیوانه سرانجام می یابد و قصاب شروع به چشیدن طعم گوشت آنها به وسیله شکم بزرگ خود میکند.
وحشتی غیر قابل بیان که در سکوت مرگ آرام میگیرد. یک شانس بد و یا یک بخت وحشتناک که دلیل خاصی برای آمدنش وجود ندارد.
3- آشنایی با توانایی ها و قابلیت های هیرو
Meat Hook
سطوح
کاهش قدرت جادویی
بازیابی دوباره
محدوده اعمال
محدوده تاثیر گذاری
مدت زمان اعمال
اهداف مجاز
عملکرد
اول
110
14Sec
600
100
بلافاصله
همه واحدها
اعمال 90 خسارت به هدف و کشیدن وی به طرف Pudge
دوم
120
13Sec
800
100
بلافاصله
همه واحدها
اعمال 180 خسارت به هدف و کشیدن وی به طرف Pudge
سوم
130
12Sec
1000
100
بلافاصله
همه واحدها
اعمال 270 خسارت به هدف و کشیدن وی به طرف Pudge
چهارم
140
11Sec
1200
100
بلافاصله
همه واحدها
اعمال 360 خسارت به هدف و کشیدن وی به طرف Pudge
پنهان کننده: نکات
1- نوع خسارت Pure است. [در هر شرایطی خسارت مورد نظر وارد میشود.]
2- هیروهای نامرئی به طور طبیعی همانند بقیه به چنگک برخود میکنند و کشیده میشوند.
3- چنگک میتواند از میان صخره ها،منجنیق ها،درخت ها و تاور ها عبور کند.
4- چنگک یاعث ایجاد خسارت و یک وقفه کوچک در عملکرد هیروهای حریف [Mini Stun] میشود. عملکرد این اسکیل تاثیری بر روی نیرو های خودی ندارد و فقط آنها را در صورت برخود به Pudge باز میگرداند.
5- با استفاده از فرمان St- میتوان از تعداد چنگک های برخورد کرده به دشمنان،تعداد کل آنها و درصد دقت شما آگاه شد.
Rot
سطوح
کاهش قدرت جادویی
بازیابی دوباره
محدوده اعمال
محدوده تاثیر گذاری
مدت زمان اعمال
اهداف مجاز
عملکرد
اول
0
0
ندارد
250
تا زمان غیر فعال سازی
واحد های دشمن و خود هیرو
اعمال 35 خسارت در ثانیه و کاهش سرعت دشمن تا ٪20
دوم
0
0
ندارد
250
تا زمان غیر فعال سازی
واحد های دشمن و خود هیرو
اعمال 60 خسارت در ثانیه و کاهش سرعت دشمن تا ٪20
سوم
0
0
ندارد
250
تا زمان غیر فعال سازی
واحد های دشمن و خود هیرو
اعمال 85 خسارت در ثانیه و کاهش سرعت دشمن تا ٪20
چهارم
0
0
ندارد
250
تا زمان غیر فعال سازی
واحد های دشمن و خود هیرو
اعمال 110 خسارت در ثانیه و کاهش سرعت دشمن تا ٪20
پنهان کننده: نکات
1- نوع خسارت Magical است. [با استفاده از Magic Resistance مقدار آن کاهش میابد.]
2- این مهارت در هنگام استفاده از آلتیمیت هیرو هم قابل فعال شدن است.
3- توانایی ایجاد خسارت و کاهش سرعت حرکت هیرو های نامرئی به خوبی را دارد.
4- اگر Pudge توسط هر چیزی (اعم از آیتم و اسکیل) Silence شود او توانایی غیر فعال کردن این اسکیل را ندارد تا زمانی که Silence تمام شود.
5- Pudge میتواند با استفاده از این مهارت خود را از بین ببرد.
Flesh Heap
سطوح
کاهش قدرت جادویی
بازیابی دوباره
محدوده اعمال
محدوده تاثیر گذاری
مدت زمان اعمال
اهداف مجاز
عملکرد
اول
ندارد
ندارد
ندارد
ندارد
ندارد
هر چیزی
٪4 به Pudge توانایی مقومت در برابر جادوها را میدهد و همچنین Str +0.9 برای هر کیل میدهد.
دوم
ندارد
ندارد
ندارد
ندارد
ندارد
هر چیزی
٪8 به Pudge توانایی مقومت در برابر جادوها را میدهد و همچنین Str +1.2 برای هر کیل میدهد.
سوم
ندارد
ندارد
ندارد
ندارد
ندارد
هر چیزی
٪12 به Pudge توانایی مقومت در برابر جادوها را میدهد و همچنین Str +1.5 برای هر کیل میدهد.
چهارم
ندارد
ندارد
ندارد
ندارد
ندارد
هر چیزی
٪16 به Pudge توانایی مقومت در برابر جادوها را میدهد و همچنین Str +1.8 برای هر کیل میدهد.
پنهان کننده: نکات
1- این توانایی با آیتم هایی که این تاثیر را دارن Stack میشود.
2- به Pudge در صورت کشته شدن یکی از هیروهای دشمن در نزدیکی وی چه توسط متحدین و چه خودش در محدوده 450 مقداری Str میدهد.
3- این مهارت در صورت ارتقای سطح هم به شما Str میدهد.
4- با استفاده از فرمان St- میتوان از میزان Str که توسط این اسکیل گرفته اید با خبر شوید.
5- وقتی شما Str دریافت میکنید به صورت کلمه ای سبز رنگ به شما اطلاع داده میشود.
Dismember
سطوح
کاهش قدرت جادویی
بازیابی دوباره
محدوده اعمال
محدوده تاثیر گذاری
مدت زمان اعمال
اهداف مجاز
عملکرد
اول
100
30Sec
160
ندارد
3 ثانیه هیرو ها | 6 ثانیه کریپ
واحدهای دشمن
75 خسارت در هر ثانیه 0.75+برابر Str هیرو
دوم
130
30Sec
160
ندارد
3 ثانیه هیرو ها | 6 ثانیه کریپ
واحدهای دشمن
125 خسارت در هر ثانیه 0.75+برابر Str هیرو
سوم
170
30Sec
160
ندارد
3 ثانیه هیرو ها | 6 ثانیه کریپ
واحدهای دشمن
175 خسارت در هر ثانیه 0.75+برابر Str هیرو
پنهان کننده: نکات
1- نوع خسارت Magical است. [با استفاده از Magic Resistance مقدار آن کاهش میابد.]
2- قابل استفاده بر روی کسانی که Magic Immune هستند. [کسانی که نمیتوان بر روی آنها اعمال جادویی انجام داد.]
3- هیرویی که تحت تاثیر این مهارت قرار میگیرد حتی اگر در حین انجام این قابلیت نامرئی شود با این اسکیل به کار خود ادامه میدهد و خسار وارد میکند.
4- میتوان با استفاده از آیتم Aghanim's Scepter تاثیرات آن را ارتقا داد. [در جدول به رنگ آبی نمایش داده شده است.]
5- همانطور که به هدف خسارت وارد میکند Pudge را نیز Heal میکند.
4- طریقه اسکیل گیری:
پنهان کننده: Skills
25-17
5- آیتم بندی:
برای اوایل بازی که 2 حالت دارد:
این حالت برای کسانی است که میدوند که اگر برند Mid یک هیروی اسپل زن جلوی اونها میاد. برای کسانی که به Mid نمیروند و ترجیحا به لین های بالا و یا پایین میروند. (مقداری گلد برای شما باقی میمونه که میتونید برای Teleport و خرید Bottle استفاده کنید.)
برای اواسط بازی:
فکر نمیکنم چیزی کم و کسر باشه این آیتم ها رو نهایتا باید تا دقیقه 25 بازی داشته باشید.
برای اواخر بازی:
خیلی از آیتم های دیگر هم میتوان استفاده کرد اما من معمولا اینارو میرم.
6- هیروهای ضد و یار
الف) هیروهای ضد
به دلیل اسکیل 3 این هیرو اگر شما او را هوک کنید دیگه نمیتونید آلتیمیت بزنید همچنین اگر در لین رو به رو شما باشد دقیقا رو خطاب اعصاب راه میره!
کسایی که این هیرو رو پیک میکنند معمولا از Pudge دل خوشی ندارن و هونطور که میدونید با استفاده از اسکیل اولشون به Silence او میپردازند.
فقط کافی آلتیمیتش رو رو شما بزنه حالا اگر ضریب لولتون به اسکیل 3 این هیرو هم دیگه بخوره... (معمولا با Doom اول آلتیمیت میزنن بعد Medalion چون Damage بیشتری میده!)
ب) هیروهای دو طرفه (هم ضد هم یار)
هم میتونه دشمنان رو با استفاده از اسکیل اولش به شما واگذار و هم برعکس وقتی جلوتون باشه بیشتر رو خط اعصاب هست.
وقتی با شما یار باشد دیگران را بسیار خوب Slow میکند و حتی اگر هوک شما به هدف نخوره و شرایطش باشه به دنبال هدف افتاده و اون رو Slow میکنه حالا اگر دشمنتون باشه هم هوک کردنش سخته چون دورش شلوغه هم اینکه از دست بچه هاش نمیتونید فرار کنید.
پ) هیرو های یار
بهترین متحد و همون یار محسوب میشه که هر آنچه که نیاز دارید را برای شما فراهم میکنه گاها هم به خاطر آیتم هاش مثل Arcane Boot و Force Staff تبدیل به یک Mega Support برای شما میشود.
اینو دیگه فکر کنم همه بدنونن چرا...! این هیرو هم با استفاده از ion shell خود که بر روی شما میندازد و همچنین MoveSpeed که به شما میدهد بیشتر به شما در Gank راحت تر دشمنان کمک میکند و متحد خوبی محسوب میشود.
این هیرو و Pudge در یک لین قوغا میکنند! فقط اول بازی کافی است این هیرو یک نفر را Slow کند و شما دنبال کنید و در سطوح دیگر بازی هم اول این هیرو Slow میکند بعد شما آلتیمیت میزنید و سپس او هم Critical میزند. (بین همسازی این هیرو و N`aix با Pudge اختلافاتی وجود دارد.)
7- روش ها و استراتژی های بازی کردن
اولین چیزی که شما نیاز دارید تا یک Gank مناسب داشته باشید جایگیری مناسب در مکانی خارج از دید دشمنان است. در هنگام انجام هوک کردن هدف خود توجه به فاصله و موانع موجود در مسیر در اولویت قرار دارند. معمولا باید در بازی با این هیرو متعادل و کمی خونسرد باشید زیرا که تمرکز بالایی نیاز دارد.
گاها مشاهده شده کسانی هستند که در یک بازی بار ها و بار ها به انجام هوک میپردازن اما به هف نمیخورد و آخر بیخیال بازی و هیرو میشوند. سعی کنید تا اونجایی که میتونید در تصمیم گیری زمان انجام هوک فکر نکنید. مثلا دیده شده هدف شما ثابت است و در حال زدن کریپ ها هست اما فرد در زمان عمل به فکر فرو میرود که آیا
من الان این کار رو انجام بدهم هدف حرکت میکند یا نه؟ که بعد از گذشت چند ثانیه اقدام به هوک میکنند و هدف هم همان لحظه حرکت میکند ! بهتره در این گونه موارد آسوده فکر کنید و مطمئن باشید وقتی هدف شما ثابت است سریعترین هوک برابر با شانس بیشتری در گرفتن و کشتن وی است. نکته دیگری هم که حائز اهمیت است
این است که وقتی هدفی در حال حرکت است و از وجود شما خبر ندارد و به Fog میرود (محدوده سیاه رنگ تصویر) سریع حرکت وی را پیش بینی کرده و او را بگیرید خیلی از مبتدیان هستن که این کار را از ترس اینکه هوکشان به هدف نخورد انجام نمیدهند. در بازی با این هیرو همیشه به یاد داشته باشید که لول آپ شرط اول شما برای
Gank کردن است که در این زمان لول های 7 و 8 توصیه میشوند. نکته آخر هم اینکه اگر شما در اوایل بازی در Mid بودید و یک Pw مثل Invisable یا Haste گرفتید به لین های دیگر نروید و اقدام به Gank نکنید چرا که احتمال موفقیت معمولا و اغلب اوقات کم است ! و شما با آسیبی که میبینید راهی Fountain شده و هیرو حریف در Mid تنها
آموزش بدی نبود :p
هیروی juggernaut هم واقعا واسه pudge رو اعصابه همین که هوک میکشی 1 میکنه :smile37:
راستی چرا براش فورس میبندن؟
سلام
دیگه بدی هاش رو شما به خوبی خودتون ببخشید...
من حاضرم با شما Jugger و Pudge بازی کنم ببینم فرصت میکنید 1 کنید :d
وقتی طرف کسی را هوک میکنه خوشبختانه یکی از خوبی های آلتیمیت Pudge این هست که در وسط راه هم میشه رو Target کلیک کرد پس وقتی این کارو کردید بلافاصله آلتیمیت رو هدف صورت میگیره
دلیل بستن Force هم اینه که اولا همه نمیبندن اما معمولا کسایی میبندن که با این هیرو Reflex زیادی دارند ! (برخلاف تصور خیلی ها این هیرو Reflex زیادی میخواد)
Naix یا همون Lifestealer بدترین دشمن pudge هست و میتونه تو بازی خیلی راحت با حداقل آیتم Pudge رو بخوره.
ارزش اضافه کردن به هیرو های ضد رو داره.
سلام
این حرف شما زمانی صحت داره که بازی حداقل در دقیقه 20 یا 25 و یا 30 باشه و Naix علاوه بر لول آپ آیتم هم داشته باشه...
وگرنه در اوایل بازی این هیرو به سادگی از پا در میاد.
ناگفته نمونه که وقتی Pudge هیرویی رو هوک کنه بقیه هم بهش ملحق میشن پس تنها نیست اما در کل اگر Naix لول 8 باشه با یک آیتم مثل Armlet میتونه راحت Pudge رو بزنه..
براي Pudge فورس ميبندن چون ميتونه Range هوكش رو با فورس زياد كنه
اين يه حقست مثل Arrow عقبي ميرانا
و به اين شكل كه شما وقتي هوك ميندازي از فورس سريع استفاده ميكني و در كمال تعجب ميتوني ببيني كه Range هوك افزايش پيدا ميكنه
بريد امتحان كنيد مي ارزه
تو Playdota.com هم اثبات شده
برای pudge فورس میبندن چون نمیتونه دگر ببنده و برای فرار استفاده میشه و غایم شدن در نقطه ای از مپ و کشیدن هدف در آن نقطه که نمیتونه در بره و با ultimate و Rot طرف رو به راحتی میکشه!(برای خفت کردن) :smile63:
در ضمن juggernaunt ضد pudge نیست چون حتی 1 کنه هم هوک pudge بر اون اثر داره و میکشتش ولی دمیج نمیده.
ویرایش توسط MasterJoint : 08-22-2012 در ساعت 01:00 PM